Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Leppävaaran seurakunta järjestää kastepäivän

Leppävaaran seurakunta järjestää kastepäivän

Julkaistu: 22.01.2014 klo 14:50
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Pappi ja kastemalja odottavat Leppävaaran kirkolla sunnuntaina 23.3.2014 klo 12–20. Leppävaaran seurakunta tarjoaa matalan kynnyksen kastejuhlan niin lapsille kuin aikuisille.

Kastepäivänä Leppävaaran kirkolle voi tulla itse tai tuoda lapsensa kasteelle ilman sen suurempia järjestelyjä.

Kastepäivä palvelee niitä perheitä, joilla lapsi on jäänyt syystä tai toisesta kastamatta tai tuoreita vanhempia, jotka haluavat järjestää vastasyntyneensä ensimmäisen juhlan vaivatta.

Kastepäivänä seurakunta huolehtii juhlajärjestelyistä aina kastemekosta kakkukahveihin. Leppävaaran seurakunta tarjoaa myös perheen toivoessa virsisäestyksen. Kastettavan juhlavieraat ovat tervetulleita mukaan kastetilaisuuteen ja kakkukahveille.

– Kun kahvit on keitetty ja kakut leivottu valmiiksi, voi perhe keskittyä itse asiaan, lapseen ja kasteeseen, toteaa pastori Inkeri Juvela Leppävaaran seurakunnasta.

Mahdollisuus myös yhteiskasteeseen

Juhlapäivänä kastetilaisuuksia on kirkkosalissa noin 40 minuutin välein. Päivässä on mahdollisuus myös useamman perheen tai aikuisen yhteiseen kastetilaisuuteen. Tässä yhteistilaisuudessa muut osat ovat yhteisiä, mutta jokaisen kaste tapahtuu yksitellen. Kastettavan aikuisen tulee rippikoulun käynyt.

Kastepäivään ilmoittaudutaan 20.1.–10.3. osoitteessa http://www.kasteenvuosi.fi Kastepäivään voivat ilmoittautua kaikki espoolaiset. Ennen tilaisuutta tarvitaan ainoastaan yksi tapaaminen tai puhelinkeskustelu papin kanssa. Keskustelussa tutustutaan puolin ja toisin ja sovitaan kastetilaisuuden käytännöistä. Itse juhlapäivänä riittää, että saapuu paikalle noin 15 minuuttia ennen kastetta.

Kastepäivät ovat olleet suosittuja isoissa kaupungeissa ja pääkaupunkiseudulla. Leppävaaran seurakunnan Kastepäivässä vuonna 2012 kastettiin yhteensä tusina lasta ja nuorta.

Lisätiedot:

www.kasteenvuosi.fi