Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Lasten ja nuorten puhelin päivystää myös pääsiäisenä

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Lasten ja nuorten puhelin päivystää myös pääsiäisenä

Julkaistu: 10.04.2014 klo 14:38
Julkaisija: Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä numerossa 116 111.

MLL:n kouluttamat vapaaehtoiset päivystäjät vastaavat lasten ja nuorten puheluihin myös pääsiäispyhinä. Auttava puhelin päivystää pitkäperjantaista 18.4. toiseen pääsiäispäivään 21.4. joka päivä kello 14–17. Lasten ja nuorten chat päivystää maanantaina 21.4. kello 14-17 osoitteessa www.mll.fi/nuortennetti. Palvelu palaa normaaliin päivystysaikatauluun tiistaina 22.4., jolloin puhelin on auki kello 14–20 ja chat on auki klo 17-20.

Lasten ja nuorten puhelin on suomenkielinen, valtakunnallinen, yksinomaan lapsille ja nuorille tarkoitettu auttava puhelin. Lasten ja nuorten puhelin auttaa, kun lapsi tarvitsee kuuntelijaa. Lapset soittavat puhelimeen nimettömänä, luottamuksellisesti ja maksutta.

Lasten ja nuorten kirjepalveluun lapset voivat kirjoittaa luottamuksellisen kirjeen aikuiselle. Kirjeisiin luvataan vastata kahden viikon kuluessa, käytännössä lapset ja nuoret saavat vastauksen muutamassa päivässä. Kirjoittamaan pääsee osoitteesta www.mll.fi/nuortennetti.

Vanhempainpuhelin on kiinni 21.4.

Vanhempainpuhelin päivystää numerossa 0600 122 77 kiirastorstaina 17.4. kello 14–20 ja seuraavan kerran tiistaina 22.4. kello 10–13 ja 17–20.

Vanhempainpuhelimessa ja kirjepalvelussa vanhempien kanssa pulmia ratkovat vapaaehtoiset päivystäjät, jotka ovat itsekin vanhempia. Vanhempainpuhelimeen voi soittaa missä tahansa vanhemmuuteen liittyvässä asiassa. Puhelu maksaa 0,08 e/min + pvm/mpm. Kirjepalveluun voi kirjoittaa milloin vain osoitteessa www.mll.fi/vanhempainnetti.

• Auttavien puhelinten päällikkö Tatjana Pajamäki, p. 075 3245 616, 050 562 4299
  • Auttavien puhelinten suunnittelija Satu Tallgren, p. 075 3245 605, 050 541 1410
  • Tiedottaja Camilla Heikkilä, p. 075 3245 580, 040 562 6380

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin, vaikuttava, valtakunnallinen kansalaisjärjestö, joka toimii lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyväksi. Edistämme lasten perusturvallisuutta, hyvinvointia ja tervettä kehitystä - jokaisen lapsen oikeutta hyvään ja onnelliseen lapsuuteen. Keskusjärjestön lisäksi MLL:oon kuuluu 10 piirijärjestöä ja 558 paikallisyhdistystä, joissa on yli 91 000 jäsentä.