Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Lapset ja nuoret muuttoliikkeessä – Nuorten elinolot 2016 -vuosikirjan julkistustilaisuus Kiasmassa keskiviikkona 26.10.2016 klo 9.30–11.30

Nuorisotutkimusseura ry

Kutsu.
Julkaistu: 19.09.2016 klo 11:52
Julkaisija: Nuorisotutkimusseura ry

Tervetuloa Lapset ja nuoret muuttoliikkeessä -kirjan julkistustilaisuuteen 26.10. klo 9.30! Kirjan ovat toimittaneet Antti Kivijärvi ja Marja Peltola.

Tämän vuoden Nuorten elinolot -vuosikirja pureutuu muuttoliikkeen merkityksiin lapsille ja nuorille. Tarkastelussa ovat niin Suomen sisäinen kuin ylirajainenkin muutto.

9.30 aamiainen Kiasma Caféssa

10.00 tilaisuuden avaus: kansanedustaja, eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan varapuheenjohtaja Merja Mäkisalo-Ropponen

10.10 Kirjan toimittajat Antti Kivijärvi ja Marja Peltola esittelevät teosta.

10.30 paneeli, puhujina kirjan tekijöistä mm. Antti Kivijärvi, Marja Peltola, Pekka Penttinen ja Aino Ritala-Koskinen

Tilaisuus päättyy klo 11.30 mennessä.

Tilaisuuteen voi ilmoittautua maanantaihin 24.10. klo 10 asti tai niin kauan kuin paikkoja riittää: https://www.lyyti.fi/reg/Lapset_ja_nuoret_muuttoliikkeessa__Nuorten_elinolot_vuosikirja_2016_6931

Tilaisuuden järjestää Nuorisotutkimusverkosto.

Antti Kivijärvi ja Marja Peltola (toim.) Lapset ja nuoret muuttoliikkeessä – Nuorten elinolot 2016 -vuosikirja

Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura & Terveyden ja hyvinvoinnin laitos & Valtion nuorisoasiain neuvottelukunta

ISBN 978-952-7175-18-7 (nid.), ISBN 978-952-7175-19-4 (PDF)

Julkaisuja (Nuorisotutkimusseura) ISSN 1799-9219, nro 185, Tiede

Verkkojulkaisuja (Nuorisotutkimusseura) ISSN 1799-9227, nro 105, Tiede

Kirja tulee myyntiin Nuorisotutkimusverkoston verkkokauppaan osoitteeseen http://www.nuorisotutkimusseura.fi/verkkokauppa, ja se julkaistaan myös verkossa. Kirja on saatavilla julkistuksen jälkeen Helsingistä ainakin seuraavista kirjakaupoista: Kurvin Kirja (Hämeentie 48), Kolmen sepän kirjakauppa (Kaivopiha) ja Tiedekirja (Snellmaninkatu 13).

Nuorisotutkimusseura ry
on tieteellinen seura, joka edistää nuorisotutkimusta Suomessa ja kansainvälisesti. Nuorisotutkimusverkosto on seuran osana toimiva tutkijayhteisö, joka tuottaa monitieteistä akateemista tutkimusta sekä vaikuttaa tutkimuksillaan yhteiskuntapolitiikkaan ja nuorisotyön kehittämiseen. Nuorisotutkimusseuran julkaisusarjassa julkaistaan niin akateemista kuin soveltavaakin tutkimusta sekä yhteiskunnallisia puheenvuoroja. Seura julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää Nuorisotutkimus-lehteä.