Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Kylmä vesi virkistää – Talviuintikauden avajaiset 10.–11.10.

Suomen Latu

Kylmä vesi virkistää – Talviuintikauden avajaiset 10.–11.10.

Julkaistu: 06.10.2015 klo 16:09
Julkaisija: Suomen Latu

Talviuintikausi käynnistyy viikonloppuna. Suomen Latu järjestää 27 paikkakunnalla kaikille avoimia talviuintitapahtumia.

Talviuintikauden avajaiset käynnistävät virallisesti lajin harrastuskauden. Avajaistapahtumissa kokeneet talviuimarit opastavat aloittelijoita ja lajista kiinnostuneita hyisen veden saloihin ja talviuinnin harrastusmahdollisuuksiin. Rohkeimmat osallistujat pääsevät pulahtamaan kylmään veteen konkareiden kanssa.

Tapahtumat ovat koko perheelle suunnattuja. Myös lapset voivat huoletta tutustua lajiin aikuisten valvonnassa. Uimareita pyydetään varustautumaan pyyhkeellä, sukilla tai jalkineilla ja uima-asulla. Lähimmän tapahtuman löytää Suomen Ladun tapahtumakalenterista.

Talviuinti on virkistävä laji, joka tarjoaa sekä turvallista extremeä että rentouttavaa mindfulnessia. ”Säännöllinen pulahdus kylmään veteen tuo energiaa elämään, parantaa unenlaatua ja auttaa kipuihin. Se pitää myös flunssat kurissa sekä vähentää stressiä”, kuvailee talviuinnin lajivastaava Hanna Okkonen Suomen Ladusta.

Suomen Latu koordinoi lajin kehittämistä Suomessa. Rekisteröityjä talviuintipaikkoja on 266 kappaletta. Tietoa tapahtumista, ajankohtaisia talviuintiasioita ja vinkkejä uintiin löytää kätevästi myös Facebookista: www.facebook.com/talviuinti

Talviuintikauden avajaiset ovat osa Suomen Ladun Yhdessä-teemapäiviä.  Yhteistyökumppaneina tapahtumissa ovat Iskelmä-Radio ja ET-lehti.

Lisätiedot:

www.suomenlatu.fi/talviuinti
www.suomenlatu.fi/yhdessa
www.facebook.com/talviuinti
www.liikuntapaikat.fi

Hanna Okkonen, aikuisliikunnan koordinaattori
Suomen Latu ry
hanna.okkonen@suomenlatu.fi

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 79 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu