Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Kuinka yhdistää työ ja omaishoitajuus? Tervetuloa Voimaa työstä ja perheestä -seminaariin 27.10.2015

Oulun seudun omaishoitajat ja läheiset ry

Julkaistu: 15.10.2015 klo 10:50
Julkaisija: Oulun seudun omaishoitajat ja läheiset ry

Miten yhteen sovittaa työtä ja ikääntyvän tai sairaan läheisen hoitamista? Entä kun läheinen asuu kaukana, mutta tarvitsee sinun huolenpitoasi? Näihin kysymyksiin paneudutaan Voimaa työstä ja perheestä seminaarissa 27.10.2015 Oulussa.

Seminaarissa on esillä tutkimustietoa, hyviä käytäntöjä ja koskettavia hoivatarinoita. Mukana on mm. kehittämiskonsultti Anna Vanhala, tutkijatohtorit Outi Jolanki ja Mia Silfver-Kuhalampi sekä Oulun ja Espoon-Kauniaisten omaishoitajayhdistykset. Lisäksi seminaarissa kuullaan omaishoitajan ja etäomaishoitajan kokemuksia työn ja omaishoivan yhdistämisestä.

Seminaarin kohderyhmänä on henkilöstöasioita työssään kohtaavat, esimerkiksi henkilöstöpäälliköt, esimiehet ja työhyvinvoinnista vastaavat. Seminaariin ovat myös tervetulleita kaikki teemasta ja työhyvinvoinnista kiinnostuneet sekä etäomaishoitajat ja omaishoitajat, jotka kaipaavat apua ja tukea työelämän järjestelyihin.

Työ ja perhe-elämä – ohjelmaan liittyvän seminaarin järjestää Työterveyslaitos yhdessä Oulun seudun omaishoitajat ja läheiset ry:n kanssa.  Seminaari on osallistujalle maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista. Tilaisuuden ohjelmaan sisältyy lounas ja kahvi.

Lisätiedot: Anna Vanhala, kehittämiskonsultti, Työterveyslaitos, anna.vanhala@ttl.fi, p. 030 474 2673

Ilmoittautumiset: Heidi Niemelä, viestintäassistentti, Työterveyslaitos, heidi.niemela@ttl.fi, p. 030 474 2350

Oulun seudun omaishoitajat ja Läheiset ry on vuonna 1998 perustettu yhdistys, omaishoidon asiantuntija ja omaishoitajien puolestapuhuja.

Me autamme omaisistaan huolehtivia henkilöitä ja heidän läheisiään jaksamaan paremmin arjessaan ja huolehtimaan hyvinvoinnistaan tarjoamalla tietoa, tukea ja toimintaa. Lisäksi edistämme omaishoitajien oikeuksia ja kehitämme innovatiivisia palveluita. Lisää tietoa meistä löydät www.oulunseudunomaishoitajat.fi.

Suomessa on arviolta yli 65.000 etäomaishoitajaa, testaa oletko sinä yksi heistä www.osol.fi/testi.