Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Kevään källittävin ohjelmayhteistyö: Duudsonit pääsevät kokeilemaan Aku Ankan arkea!

Aku Ankka -lehti

Julkaistu: 19.02.2015 klo 09:22
Julkaisija: Aku Ankka -lehti

Mitä tapahtuu kun suomalaisten rakastamat hahmot Aku Ankka ja Duudsonit pistävät hynttyyt yhteen? Luvassa on Suomen ensimmäinen Aku Ankkaan pohjautuva sarja suositussa YouTubessa täynnä källejä ja höynäytyksiä Duudsonien tapaan.

Aku Ankka -lehti ja Duudsonien tuotantoyhtiö Rabbit Films aloittavat ainutlaatuisen ohjelmayhteistyön, jossa Duudsonit ja lapset pääsevät kokeilemaan Aku Ankasta tuttuja källejä. Höyhennys-niminen sarja koostuu kahdeksasta jaksosta, jotka julkaistaan kevään aikana Jeetuubissa, eli Aku Ankan YouTube-kanavalla.

”Olemme erittäin innoissamme tästä ainutlaatuisesta yhteistyöstä. Duudsonit ovat ikään kuin reaalimaailman Aku Ankkoja, jotka tunnetaan stunteistaan ja jekuistaan. Epäonnestaan tunnettu Aku Ankka taas on luonteeltaan äkkipikainen, mikä usein johtaa siihen, että asiat menevät täysin pieleen. Emme malta odottaa mitä kaikkea ennennäkemätöntä ja hullua tämän yhteistyön puitteissa saadaan aikaiseksi”, Aku Ankka -lehden päätoimittaja Aki Hyyppä hehkuttaa.

Höyhennys-ohjelmasarjassa tullaan näkemään Aku Ankan källejä reaalimaailmassa toteutettuna. Duudsonit ja lapset kokeilevat mm. Aku Ankan Taistelu Ankkalan talosta -tarinasta tuttua Turbotuuletinta ja myöhemmin keväällä testataan pystyykö teollisuusimurilla puhdistamaan kokonaisen huoneen kalusteineen päivineen.

”Aku Ankkahan on periaatteessa meidän esi-isä tempuillaan ja källeillään. Temppujen tuominen reaalimaailmaan tarkoittaa meille myös hauskaa fyysistä haastetta. Katsotaan kestääkö Duudsoni saman mitä sarjakuvasankarit Ankkalinnassa. Onneksi meillä on lapsia avustamassa meitä”, nauraa Duudsonien Jarno.

Laadukasta sisältöä suosittuun YouTubeen

Höyhennys-sarjan tavoitteena on tarjota sopivan hulluttelevaa sisältöä suositussa kanavassa. YouTube on tällä hetkellä yksi suosituimmista medioista 8–12-vuotiaiden lasten keskuudessa.

Höyhennys on Suomen ensimmäinen koko perheelle suunnattu YouTube-ohjelmaformaatti, jonka tuotannosta vastaavat kaksi erittäin kokenutta ja suosittua brändiä – Aku Ankka -lehti ja Duudsoneiden tuotantoyhtiö Rabbit Films. Sarjan missiona on olla aikuistumista vastaan", Hyyppä kertoo.

”Ylipäätänsä elämää ei tartte ottaa liian vakavasti. Vaikka olisi minkä ikäinen niin huumoria ja leikkisyyttä ei saa hukata. Sen puolesta tämä sarja taistelee”, Jarno kiteyttää sarjan viestin.

Katso Höyhennys-sarjan ensimmäinen jakso: http://youtu.be/T8u0N3vIn_ci. Sarjan yhteensä kahdeksan jaksoa ilmestyvät 1–2 kertaa viikossa ajalla 18.2–25.3.2015 Jeetuubissa, eli Aku Ankan YouTube -kanavalla.

Aki Hyyppä, päätoimittaja, Aku Ankka -lehti

Sanoma Media Finland Oy
puh. (09) 1201, aki.hyyppa@sanoma.com

Jyrki Salenius, producer

Rabbit Films Ltd

puh. +358 40 536 2779, jyrki.salenius@rabbitfilms.com

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.

Sanoman Kids Media on Suomen suurin lasten ja nuorten sisältöjen julkaisija. Monipuolinen ja -kanavainen mediavalikoimamme tarjoaa lapsiperheille hauskoja hetkiä, unohtumattomia elämyksiä, opettavaista tekemistä ja korkealaatuista lukemista. Kids Median julkaiseman Aku Ankan levikki on 260 455 (LT 2013), ja sillä on viikoittain yli miljoonaa lukijaa.