Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Keskustelu Sotaveteraaniliiton miljoonaomaisuudesta voidaan lopettaa

Sotaveteraaniliitto

Keskustelu Sotaveteraaniliiton miljoonaomaisuudesta voidaan lopettaa

Julkaistu: 19.05.2016 klo 13:11
Julkaisija: Sotaveteraaniliitto

Mediassa nostetaan usein esiin Sotaveteraaniliiton suuri omaisuus. Yksittäisen sotaveteraanin saaman riittämättömän palvelun ratkaisuksi esitetään, että liitto voisi myydä yhden sijoitusasuntonsa ja käyttää varat sotaveteraanin palvelun järjestämiseen.

Sotaveteraaniliitto, kuten ei muukaan järjestö voi ottaa hoitovastuuta. Se kuuluu yhteiskunnalle, kunnille ja valtiolle. Sotaveteraaniliitto käyttää sotaveteraanien, heidän puolisoidensa ja leskiensä tukemiseen hankitut varat tähän tarkoitukseen.

Sotaveteraaniliiton viime vuoden tulot olivat 1,601 milj. euroa. Ne muodostuivat lehden ilmoitushankinnasta, säätiöavustuksista, raha-automaattiyhdistyksen avustuksesta, lehden tilausmaksuista ja myynnin tuotoista. Viime vuodelta liiton kulut olivat 1,676 milj. euroa. Ne muodostuivat annetuista avustuksista, lehden kuluista, henkilöstökuluista, hallinnon kuluista ja myynnin kuluista.

Liiton taseen loppusumma oli 953 200 euroa ja tulos oli tappiolla 74 994 euroa.

Liiton valtuusto käsitteli toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen kevätkokouksessaan 12.5.2016.

Liiton tilinpäätös 2015 on liitetiedostona.

Lisätietoja:    Toiminnanjohtaja Markku Seppä

markku.seppa@sotaveteraaniliitto.fi

puh. (09) 6126 2012 tai 0400 921 332

Suomen Sotaveteraaniliitto ry on Suomen sotiin 1939–1945 osallistuneita miehiä ja naisia yhdistävä valtakunnallinen järjestö. Liitto valvoo ja parantaa sotiemme veteraanien yhteiskunnallisia etuja.

Sotaveteraanit ovat kunniakansalaisiamme. He ovat puolustaneet maamme itsenäisyyttä ja vapautta. Sotaveteraanit, heidän puolisonsa ja leskensä haluavat elää mahdollisimman pitkään kotonaan. Sotaveteraanijärjestön tehtävänä on edistää toimia, joilla veteraanien itsenäistä kotona selviytymistä parannetaan.

www.sotaveteraaniliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon