Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Katupölykausi on alkanut - Estä pölyn kulkeutuminen sisätiloihin

Sinituote Oy

Katupölykausi on alkanut - Estä pölyn kulkeutuminen sisätiloihin

Julkaistu: 10.03.2014 klo 10:46
Julkaisija: Sinituote Oy

Ilmassa on jo paikoitellen runsaasti katupölyä, jota etenkin liikenne nostaa ilmaan kuivilta kaduilta.

Pölyisimmät päivät ovat vasta tulossa. Yleensä kevään pölyisimmät päivät ovat maalis-huhtikuun vaihteessa. Pölykausi jatkuu toukokuun alkuun saakka, kunnes hiekoitushiekat on siivottu kaduilta pois.

Katupöly voi aiheuttaa terveellä aikuisella ärsytysoireita, kuten nuhaa ja yskää. Astmaatikot ja muut ilmansaasteille herkät ryhmät voivat kokea vakavampia terveyshaittoja.

Oireita voi vähentää pitämällä lähiympäristön piha-alueet  siistinä ja asentamalla ikkunoihin  suodattimet , jotka suodattavat sisään tulevasta tuuletusilmasta siitepölyn, itiöt ja hyönteiset sekä valtaosan katu- ja maantiepölystä.

Piha-alue ja rakennuksen edessä oleva jalkakäytävä kannattaa puhdistaa katupölystä ja hiekasta asfaltille sekä karkeille kivipinnoille suunnitellulla ulkoharjalla, jonka vahvat harjakset poistavat hiukkaset  ja roskat tehokkaasti ja pölyttämättä.

Lisätietoa ikkunasuodattimesta: http://www.sini.fi/ikkunasuodatin

Lisätietoa ulkoharjasta pihakiveykselle ja asfaltille: http://www.sini.fi/ulkoharja-pihakiveykselle-ja-asfaltille

Lisätiedot:

Tommi Pätynen
Verkkoviestinnän asiantuntija
Sinituote Oy
tommi.patynen@sinituote.fi

Suomalainen perheyritys Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Sinituote panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen ja tuo jatkuvasti markkinoille uusia välineitä kodin siivouksen, järjestyksen ja toimivuuden ylläpitoon. Yrityksen tavoitteena on tehdä suomalaisten kotien arjesta vähän helpompaa. Ympäristöystävälliset SINI-tuotteet ovat kestäviä ja pestäviä, ja ne on kehitetty suomalaisille sisustusmateriaaleille ja suomalaisille kodeille. Valtaosa yrityksen markkinoimista tuotteista on kotimaisia Avainlipputuotteita.