Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Juhani Pekkalasta Pelastakaa Lasten uusi puheenjohtaja

Pelastakaa Lapset ry

Juhani Pekkalasta Pelastakaa Lasten uusi puheenjohtaja

Julkaistu: 22.09.2014 klo 15:44
Julkaisija: Pelastakaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset ry:n liittohallituksen uusi kokoonpano on valittu tänään Helsingissä. Uutena puheenjohtajana vuoden vaihteessa aloittaa FM, Kaupan Liitto ry:n toimitusjohtaja Juhani Pekkala. Puheenjohtajakauden tultua täyteen tehtävästä väistyy FM, lehdistöneuvos Erkki Heikkinen, toimittuaan menestyksellisesti tehtävässä kahdeksan vuoden ajan.

”Pelastakaa Lapset ry tekee todella arvokasta työtä lasten oikeuksien puolesta. Se on Suomen tunnetuimpia kansalaisjärjestöjä, joka on työskennellyt yli 90 vuotta lasten hyväksi.  Olen iloinen, että saan uudessa tehtävässäni olla mukana tässä tärkeässä toiminnassa”, sanoo juuri valittu Pelastakaa Lasten uusi puheenjohtaja Juhani Pekkala.

Lisäksi Pelastakaa Lasten hallitukseen on nyt valittu uusiksi jäseniksi suurlähettiläänä mm. Dar es Salaamissa ja Buenos Airesissa sekä pääkonsulina New Yorkissa toiminut kehitysyhteistyön ammattilainen, suurlähettiläs, emerita Ritva Jolkkonen sekä psykologian tohtori Julia Korkman.

Pelastakaa Lapset ry:n liittohallitus 2015:

Juhani Pekkala, FM, Suomen Kaupan Liitto ry:n toimitusjohtaja

Tarja Heino, erikoistutkija, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Suso Kolesnik, YTM

Jukka Sirviö, nuorisotyön ohjaaja

Ulla Tikkanen, sosiaali- ja terveysjohtaja

Merja Ylä-Anttila, vastaava päätoimittaja

Ritva Jolkkonen, suurlähettiläs, emerita

Julia Korkman, psykologian tohtori

Jukka Peutere, Pelastakaa Lapset, yhdistysten edustaja

Sami Luoto, Pelastakaa Lapset, henkilöstön edustaja

Hanna Markkula-Kivisilta, pääsihteeri, Pelastakaa Lapset ry, puh. 050 462 1148