Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Iloinen puuhapäivä Merikarvialla – säästä riippumatta

Iloinen puuhapäivä Merikarvialla – säästä riippumatta

Julkaistu: 19.02.2014 klo 12:22
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Monopäivä on yksi Merikarvialla pidettävien koululaisten talvilomille ajoittuvien Monoviikkojen kohokohdista.

Merikarvian Krookan satama-alue täyttyy tekemisestä Monopäivänä lauantaina 22.2. klo 12–15. Varaslähdön ottaa kelin salliessa Merikarvianjoen kalakierros pilkkikilpailulla jo klo 10. Yleisissä pilkkikilpailuissa on kolme sarjaa: yleinen, naiset ja nuoret alle 18 v. Ilmoittautumiset klo 9–9.50 Ravintola Rantahuoneen yläkerran kisakeskuksessa. Kilpailuaika on klo 10–14, kisakala on ahven ja voittajille luvassa hyvät palkinnot. Kilpailun toteutuminen vahvistetaan perjantaina, kun jään vahvuus tarkistetaan.

Varsinainen Monopäivä-tapahtuma alkaa klo 12. Satama-alueelle on vapaa pääsy, kivaa tekemistä ja hauskoja kilpailuja. Monopäivä-passilla voi osallistua Monopäivän rasteille koko perheen voimin, pareittain tai vaikka yksittäin. Rastien tehtävät paljastetaan paikan päällä. Määrätyllä määrällä suoritusmerkintöjä passissa osallistuu arvontaan. Tapahtuma-alueella on myös pientä korvausta vastaan mm. poniratsastusta ja koira-ajelutusta. Napakelkka, moottorikelkat, luistelurata (omat luistimet mukaan) sekä jääkolkan kokeilu onnistuvat, mikäli jää- ja lumitilanne sen sallivat.

Merikarvian VPK tuo satamaan pelastusnäytöksen ja Merikarvian Eläkeliitto esittelee vanhoja esineitä. Paikalle saapuu myös muita esittelijöitä ja torimyyjiä. Ravintola Rantahuoneen monopuffet on katettuna klo 11–15 ja tapahtuma-alueella on myynnissä myös makkaraa ja arpoja.

Kenelle Kunniankukko laulaa?

Kunniankukko-kiertopalkinto on Merikarvian Matkailu ry:n luovuttama kunniamaininta ansiokasta matkailutyötä Merikarvialla tehneelle taholle. Palkinto luovutetaan osana Monopäivä-tapahtumaa klo 13.

Monopäivätapahtuma päättyy klo 15, mutta toiminnallista päivää voi jatkaa vaikka Pikkuhelmen heppastelupäivä-tapahtumassa Kuvaskankaalla, jossa on mm. klo 16 taitoratsastusesitys.

Illalla voi vielä pistää jalalla koreasti joko karaoken tahtiin Ravintola Rantahuoneella tai tansseissa viihdekeskus Merikievarissa.

Lisätietoja: Anne-Mari Lindfors, Monoviikot 2014 organisaattori, puh. 044 724 6307, anne-mari.lindfors@merikarvia.fi

Lisätietoja pilkkikilpailusta: http://www.merikarvianjoki.fi/

Hiihtolomaviikot on The Monoviikot 15.2.–2.3.2014 – www.monoviikot.com