Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Angry Birds Go Snow -tapahtuma ja Tiirismaan Hiihto sunnuntaina 1.2.

Suomen Latu

Angry Birds Go Snow -tapahtuma ja Tiirismaan Hiihto sunnuntaina 1.2.

Julkaistu: 26.01.2015 klo 15:18
Julkaisija: Suomen Latu

Vihaset linnut liikuttavat lapsia ja perheitä Hollolassa ensi sunnuntaina 1.2. klo 10–13. Vauhdikas talviseikkailu toteutetaan Tiirismaan Hiihto -laturetken yhteydessä. Tapahtumapaikkana on Heinsuon urheilukeskus. Tarjolla on mm. hauskoja suksileikkejä ja lumikenkäilyä koko perheelle. Lisäksi alueelta löytyy jättiritsat, joilla voi kokeilla tarkkuuttaan possuja ampumalla.

Tapahtumassa on monipuolinen tehtävärata, jossa lapset pääsevät kehittämään lumiliikuntataitojaan. Vihaiset linnut ovat kannustamassa lapsia hiihtämään, laskemaan mäkeä, leikkimään ja kisailemaan erilaisilla tehtävärasteilla. Hiihtotaitoaan voi testata ohjattujen suksileikkien avulla.

Järjestäjä on varannut lastentapahtumaan erän lainasuksia ja -lumikenkiä, joten lumiriemuun pääsee mukaan vaikka ei olisi omia välineitä mukana. Hiihtoalueen vieressä olevalla luistelukentällä pääsee luistelemaan omin luistimin. Angry Birds -hahmot ovat paikalla ilahduttamassa yleisöä. Lapset saavat tapahtumasta mukaansa ikioman Angry Birds -muiston.

Päivä on Hollolassa eräänlainen ”hiihtofestivaali”, sillä samana päivänä hiihdetään 47. Tiirismaan Hiihto -laturetki. Latureitit viitoitetaan Heinsuon, Hälvälän ja Työtjärven kautta sekä Lahden Urheilukeskuksen, Tapanilan ja Messilän reiteille. Laduilla pääsee kiertämään pisimmillään 40 km lenkin, jolloin laturetki on hyvä harjoitus vaikka Finlandia-hiihtoa varten. Tiirismaan Hiihto on todennäköisesti maamme suurin maksuton laturetki, jossa perinteiseen tapaan hiihdetään ilman numerolappuja ja ajanottoa. Laturetkelle voi ilmoittautua Heinsuolla, Tapanilassa ja Tiiristuvalla klo 914. Huoltopisteet ovat auki klo 15 asti.

Molemmat talven huipputapahtumat ovat osallistujille maksuttomia!

Tiirismaan Latu ja Suomen Latu toivottavat kaikki tervetulleeksi nauttimaan talviseikkailusta ja 47. Tiirismaan Hiihdosta yhdessä Angry Birds -hahmojen kanssa!

Suomen Latu on suomalaisten liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu