Etusivu » Tiedotteet » Paperiteollisuus » Tutkimus: itse tehty joulukortti ilahduttaa eniten!

Ajasto Paperproducts Oy

Tutkimus: itse tehty joulukortti ilahduttaa eniten!

Julkaistu: 09.12.2015 klo 09:00
Julkaisija: Ajasto Paperproducts Oy

Kolme neljäsosaa suomalaisista lähettää lähimmäisilleen joulutervehdyksen. Eniten arvostetaan itse tehtyjä joulukortteja: kahdeksan kymmenestä suomalaista ilahtuu saadessaan sellaisen.

Kolme neljästä lähettää joulutervehdyksen

Askartelutuotteita valmistavan Ajaston marraskuussa teettämän tutkimuksen* mukaan joulutervehdysten lähettäminen muodossa tai toisessa on Suomessa edelleen erittäin suosittua: lähes kolme neljäsosaa suomalaisista muistaa lähimmäisiään paperisella tai sähköisellä joulutervehdyksellä. Lähes puolet hoitaa tervehdyksen helposti kaupasta ostetulla valmiilla kortilla.

Itse tehtyyn korttiin panostaa joka kolmas suomalainen ja lähes yhtä moni kirjoittaa joulutervehdyksensä hyväntekeväisyysjärjestöltä hankittuun valmiiseen korttiin.

Itse tehtyä arvostetaan

Yli puolet kyselyn vastaajista kertoo arvostavansa eniten itse tehtyä joulukorttia. Hyväntekeväisyyskorttia arvostaa eniten 16 prosenttia vastaajista, kun kaupasta ostettu kortti saa 10 prosentin kannatuksen. Sähköistä joulutervehdystä arvostaa kyselyn perusteella eniten vain 2 prosenttia suomalaisista.

Itse tehdyn joulukortin saaminen myös ilahduttaa saajaansa. Neljä viidestä suomalaisista ilahtuu melko tai erittäin paljon saadessaan omin kätösin askarrellun kortin jouluna. Vain kahta prosenttia suomalaista itse tehdyn joulutervehdyksen saaminen ei liikauta lainkaan.

Joulu on askartelijoiden aikaa

Joulukortit ovat yksi suosituimmista askartelun kohteista koko vuonna. Askartelutuotteille joulu aiheuttaa voimakkaan kysyntäpiikin. Suosituimpia tuotteita joulutervehdysten tekoon ovat Ajaston mukaan erilaiset kartongit, hileet, tarrat ja kuviosakset.

4+1 syytä tehdä joulukortti itse

1. Korttien askartelu luo joulutunnelmaa koko perheelle
  2. Kaupoissa on nykyisin käteviä tarvikkeita niiden tekoon: valmiilla kartonkipohjilla, kuvioleikkureilla, tarroilla ja leimasimilla kortit saa tehtyä joutuisasti
  3. Lapset rakastavat tehdä joulukortteja
  4. Sähköisen median aikakaudella kaikki itse tehty on entistä arvokkaampaa

+ 1 Suomalaiset arvostavat itse tehtyä joulukorttia eniten!

Askartele joulu – Suuri joulukorttikisa

Ajasto ja Citymarket etsivät tämän joulun hienointa itse tehtyä korttia. Kisa on käynnissä 17.12. asti osoitteessa http://www.k-citymarket.fi/arvonnat-ja-kilpailut/askartele-joulu---osallistu-suureen-joulukorttikisaan/. Palkintoina arvotaan yksi 100 € arvoinen ja kolme 35 € arvoista Ajaston askartelutarvikelahjakorttia.

Lisätietoja & tutkimus saatavissa:

Toimitusjohtaja Petri Salo, Ajasto Paperproducts OY, p. 050 362 3600, petri.salo@ajasto.fi

*IRO Research & Consulting toteutti tutkimuksen koskien suomalaisten suhtautumista joulutervehdyksiin Ajaston toimeksiannosta marraskuussa 2015 ja siihen vastasi 1000 suomalaista.

Ajasto Paperproducts Oy on osa saksalaista Schneider-konsernia, jolla on toimintaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Saksassa, Ranskassa, Sveitsissä, Venäjällä ja Italiassa. Kalenterien lisäksi valmistamme ja myymme koulu-, toimisto- ja askartelutarvikkeita sekä erilaisia paperituotteita. Tuotemerkkejämme ovat mm. Ajasto, Brunnen, Heyda, Stewo ja Knorr & Prandell.