Etusivu » Tiedotteet » Paperiteollisuus » Metso vähentää ja lomauttaa henkilöstöään Porissa

Metso vähentää ja lomauttaa henkilöstöään Porissa

Julkaistu: 19.01.2009 klo 12:33
Julkaisija:

Metso on saanut päätökseen 28.11.2008 aloittamansa Fiber-liiketoimintalinjansa lomautuksia ja henkilöstövähennyksiä koskevat yhteistoimintaneuvottelut Porissa. Toimenpiteet johtuvat markkinatilanteen maailmanlaajuisesta heikentymisestä ja siitä aiheutuvista tilausten aikataulumuutoksista sekä töiden vähentymisestä.

Lomautusilmoitus koski koko yksikön henkilöstöä, yhteensä noin 260 henkilöä ja vähennysilmoitus koski noin 40 henkilöä.

YT-neuvottelut päättyivät 19.1.2009

Lomautukset alkavat aikaisintaan helmikuun alkupuolella ja ne toteutetaan asteittain kunnes palataan normaaliin kuormitustilanteeseen. Lomautettavat henkilöt, lomautusten pituus ja niiden ajoitus riippuvat kunkin osaston työkuormasta. Kuormitustilannetta tullaan seuraamaan säännöllisesti luottamushenkilöiden kanssa.
Henkilöstövähennykset tulevat koskettamaan 39 vakinaisessa työsuhteessa olevaa henkilöä. Vähennykset astuvat voimaan välittömästi, laillisia irtisanomisaikoja seuraten. Suurin osa henkilöistä joita vähennykset koskevat, pääsevät joko vanhuuseläkkeelle tai muiden eläkejärjestelyjen piiriin. Varsinainen irtisanominen tulee koskemaan 3 henkilöä.

Metson Fiber-liiketoimintalinjan toimipaikat Porissa ovat erikoistuneet kemiallisen massanvalmistuksen laitteisiin ja niihin liittyviin huolto- ja asiantuntijapalveluihin.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka erikoisosaamista ovat kestävät teknologia- ja palveluratkaisut kaivos-, maarakennus-, voimantuotanto-, automaatio-, kierrätys- sekä massa- ja paperiteollisuudelle. Metso työllistää yli 29 000 osaajaa yli 50 maassa. www.metso.com

Lisätietoja antaa:
Hannu Tähkänen, paikallisjohtaja, Fiber-liiketoimintalinja, Pori, puh. 040-551 7947