Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Suomi maailman ykkönen verkkolaskutuksessa - Zervant vie osaamisen koko Eurooppaan

Zervant Oy

Julkaistu: 01.03.2016 klo 08:30
Julkaisija: Zervant Oy

Siirtyminen paperilaskuista verkkolaskutukseen säästää jopa 25€ laskulta

HELSINKI (1.3.2016) - Suomalainen fintech-startup Zervant, jonka pilvipohjaisella palvelulla on jo yli 80 000 yrityskäyttäjää, on viemässä verkkolaskutuspalvelunsa koko Euroopan markkinoille.

Suomessa lähetetään eniten sähköisiä laskuja koko maailmassa. Kansainvälisen kirjanpitojärjestö ACCAn mukaan, 89% isoista ja 59% pienyrityksistä ovat jo ottaneet käyttöön verkkolaskutuksen Suomessa. Maailmanlaajuinen keskiarvo on 8,4%.

Zervantin toimitusjohtaja Mattias Hansson kommentoi: “Pienet yritykset ovat perinteisesti hitaampia ottamaan käyttöön uusia palveluita ja tämä koskee myös verkkolaskutusta. Olemme kuitenkin jo nähneet huimia kasvulukuja tässä segmentissä Suomessa. Itse asiassa tilastomme näyttävät, että viimeisen kolmen vuoden aikana pienyritysten siirtyminen verkkolaskutukseen on tuplaantunut vuosittain.”

Euroopan Komissio on arvioinut, että Euroopan laajuinen verkkolaskujen käyttöönotto toisi 64,5 miljardin euron sekä miljoonan tonnin CO2-säästöt vuosittain, kun vältyttäisiin postitettavilta paperilaskuilta.

Zervant on tähän saakka kerännyt neljän miljoonan euron pääomarahoituksen Conor Venture Partnersilta, Tekesiltä ja enkelisijoittajilta. Yrityksen päämarkkinat ovat Suomi, Ruotsi, Saksa, Ranska ja Iso-Britannia - ja yritys suunnittelee laajentavansa verkkolaskutuspalvelunsa kaikkien eurooppalaisten pienyritysten saataville.

Lisätietoa medialle:

Mattias Hansson, TJ
Mattias.Hansson@zervant.com

Matias Vahtola, markkinointijohtaja
matias.vahtola@zervant.com

Lisää aiheesta englanniksi:

Paperilaskutuksen prosessointi maksaa keskimäärin 30 euroa per lasku, verrattuna alle viiden euron kuluun verkkolaskujen osalta. http://www.einvoicingbasics.co.uk/why-einvoicing/

Euroopan Komissio on arvioinut, että Euroopan laajuinen verkkolaskujen käyttöönotto toisi 64,5 miljardin euron sekä miljoonan tonnin CO2-säästöt vuosittain. http://www.wp.portfolio-glenn-whitmore.com/facts-figures/

Suomi on Euroopan mallimaa verkkolaskutuksessa. http://www.suomenpankki.fi/en/rahoitusjarjestelman_vakaus/maksuneuvosto/Documents/PC_WG2_Payments_in_an_increasingly_digital_economy.pdf

Suomi on numero yksi sähköisessä laskutuksessa koko Euroopassa. http://www.accaglobal.com/content/dam/acca/global/PDF-technical/technology-publications/pol-tp-gpta.pdf

Zervant tarjoaa helpon kirjanpito- ja laskutusohjelman pienyrittäjille. Zervantilla on jo yli 80 000 käyttäjää ja sen päämarkkinat ovat Suomi, Ruotsi, Saksa, Ranska, ja Iso-Britannia. Zervant on tähän saakka kerännyt neljän miljoonan euron pääomarahoituksen Conor Venture Partnersilta, Tekesiltä ja enkelisijoittajilta.

www.zervant.com/fi