Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Suomalainen rahastonhoitaja Euroopan kärkikolmikossa

Evli Pankki Oyj

Suomalainen rahastonhoitaja Euroopan kärkikolmikossa

Julkaistu: 13.02.2014 klo 14:00
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

Evli nappasi ensimmäisenä suomalaisena talona ehdokkuuden Morningstarin Euroopan laajuisessa palkintogaalassa, jossa palkitaan mantereemme kyvykkäimmät salkunhoitajat. Korkotiimin vetäjä Mikael Lundström on ehdolla parhaaksi korkosalkunhoitajaksi.

Morningstar on nimennyt ehdokkaansa viidennen kerran vuoden salkunhoitajapalkinnon saajiksi. Evlin European High Yield- ja Evli Corporate Bond -rahastojen salkunhoitaja ja korkotiimin vetäjä Mikael Lundström on ehdokkaana ”European Fixed Income Manager of the Year” -sarjassa.

Euroopan rahastoja reittaa 30 puolueetonta analyytikkoa Morningstarilla. Arviointi suoritetaan tiukalla kriteeristöllä, joka pohjautuu viiden kohdan metodologiaan. Perinteisen tuottomenestyksen lisäksi arvioinnin kohteena ovat taustayhtiön tapa ja kyky toimia osuudenomistajien parhaaksi, salkunhoidon laatu tiiminä, kokonaisprosessin vahvuus, sekä kulut.

Olen ylpeä Mikaelin ehdokkuudesta, jonka takaa löytyy koko korkotiimin kova iskukyky. Kävi lopullisessa valinnassa kuinka tahansa, on Euroopan kolmen parhaan korkosalkunhoitajan listalle pääsy erittäin hyvä suoritus ja arvioinnin kriteerit huomioiden myös suuri huomionosoitus koko Evlissä tehtävän työn laadukkuudelle”, pohtii Evlin toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki.

Lopullinen valinta tehdään 27.3.2014 Amsterdamissa Morningstarin instituutiokonferenssin yhteydessä.

Julkaisuvapaa: Torstai 13.2 klo 12.00

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Petre Pomell, +358 40 727 1905, petre.pomell@evli.com

Mikael Lundström, +358 40 565 3036, mikael.lundstrom@evli.com

Evli Pankki Oyj

Evli on suomalainen, sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Tarjoamme yksityishenkilöille, yrittäjille, yrityksille ja instituutioille laaja-alaisen tuotevalikoiman sekä vahvaan ammattitaitoon perustuvaa palvelua sijoittamisessa ja varallisuudenhoidossa. Toiminnassamme tiivistyy yli 25 vuoden ja 250 sijoitusasiantuntijan kokemus ja osaaminen. Pankin hoidossa on 6,0 miljardin euron asiakasvarallisuus (12/2013). www.evli.com