Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » S-Pankki myöntänyt jo miljoona Visa-korttia

SOK

S-Pankki myöntänyt jo miljoona Visa-korttia

Julkaistu: 04.04.2012 klo 10:30
Julkaisija: SOK

S-Pankin S-Etukortti Visa löytyy jo joka viidenneltä suomalaiselta. Neljä ja puoli vuotta toiminut S-Pankki myönsi maaliskuun lopulla miljoonannen S-Etukortti Visan.

S-Pankki oli ensimmäinen Credit/Debit -yhdistelmäkorttien liikkeellelaskija koko Euroopassa. Uudet debit-ominaisuudella varustetut kortit korvasivat aiemmin käytössä olleet pankkikortit, joka mahdollisti maksamisen ulkomailla suoraan pankkitililtä. Sirullisten korttien käyttöönotto lisäsi myös maksamisen turvallisuutta huomattavasti.

– S-ryhmän asiakasomistajat ovat ottaneet omakseen tuttuun vihreään S-Etukorttiin liitetyn Visa-maksuominaisuuden. S-Pankki on lyhyessä ajassa noussut Suomen kolmen suurimman Visa-korttien liikkeellelaskijan joukkoon. Tämän on mahdollistanut S-Pankin laaja toimipaikkaverkosto, joka saa voimaa vahvasta alueosuuskauppatoiminnasta, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Vuoden 2011 aikana S-Etukortti Visan käyttäjämäärä kasvoi 42,8 prosenttia ja vuoden 2012 ensimmäisen kolmen kuukauden aikana käyttäjien määrä kasvoi yli 52 000 asiakkaalla. Suunta on siis edelleen vahvasti ylöspäin.

S-Pankki numeroina 31.12.2011

2 452 000 asiakasta
2 372 miljoonaa euroa yksityisasiakkaiden talletuksia
301 miljoonaa euroa myönnettyjä luottoja
1 066 000 sähköisten palveluiden käyttäjää
16,3 % vakavaraisuusaste

Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@sok.fi

S-ryhmään kuuluva S-Pankki on suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,5 miljoonaa asiakasta. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin tuhannessa S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelinpalvelun kautta. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus.