Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Pohjola Rakennuksen Juha Metsälä Spondan hallitukseen

Pohjola Rakennus Oy

Pohjola Rakennuksen Juha Metsälä Spondan hallitukseen

Julkaistu: 22.03.2016 klo 09:00
Julkaisija: Pohjola Rakennus Oy

Pohjola Rakennuksen konsernijohtaja Juha Metsälä on valittu Sponda Oyj:n hallituksen jäseneksi 21.3. pidetyssä Spondan yhtiökokouksessa.

Valinta perustui Spondan osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotukseen.

– Tämä on minulle erittäin mieluinen ja samalla myös haastava luottamustoimi. Uskon, että voin tuoda Spondan hallitustyöskentelyyn kokemustani yrittäjänä.

Juha Metsälä perusti Pohjola Rakennus Oy:n 1989. Hän on nykyisin konsernin pääomistaja sekä emoyhtiö Pohjola Rakennus Group PRG Oy:n toimitusjohtaja.

– Perheyrityksenä Pohjola Rakennuksen yrityskulttuuri perustuu muun muassa dynaamiseen, tehokkaaseen ja pitkäjänteiseen toimintaan. Asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyteen panostaminen on tärkeää kaikille yrityksille toimialasta riippumatta, Juha Metsälä toteaa.

Sponda Oyj on Suomen suurimpien kaupunkien toimitilakiinteistöihin erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö. Spondan toiminta-ajatuksena on omistaa, vuokrata ja kehittää toimistotiloja, liiketiloja ja kauppakeskuksia toimintaympäristöiksi, jotka luovat edellytykset asiakkaiden menestykselle. Spondan sijoituskiinteistöjen käypä arvo on noin 3,1 miljardia euroa ja vuokrattava pinta-ala noin 1,1 miljoonaa neliömetriä.

Spondan toimisto-, liiketila-, kauppakeskus- ja logistiikkakiinteistöt sijaitsevat Suomen ja Venäjän suurimmissa kaupungeissa. Kotimaan kiinteistöt sijaitsevat pääosin pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa. Venäjällä Sponda omistaa kiinteistöjä Pietarissa ja Moskovassa.

Sijoituskiinteistöjen käypä arvo 31.12.2015 oli noin 3,1 miljardia euroa.

Konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 230,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto oli 178,1 miljoonaa euroa.

Konsernijohtaja Juha Metsälä, Pohjola Rakennus -konserni, emoyhtiö Pohjola Rakennus Group PRG Oy:n toimitusjohtaja

041 4590 600, juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus -konserni

• 2015 liikevaihto 126 milj. €  ja liikevoitto 10,6 milj. €, 2014 liikevaihto 85 milj. € ja liikevoitto 5,2 milj. €, 2016 budjetoitu liikevaihto 180 milj. €