Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Pohjola ja Bank of China sopivat yhteistyöstä

Pohjola ja Bank of China sopivat yhteistyöstä

Julkaistu: 04.11.2008 klo 11:59
Julkaisija: Pohjola Pankki Oyj

Pohjola Pankki Oyj on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen Bank of Chinan kanssa. Sopimus helpottaa asiakkaiden pankkipalvelujen saamista Kiinassa.

Uuden yhteistyökumppanuuden avulla Pohjola pystyy tarjoamaan kilpailukykyisiä maksuliikenne- ja muita pankkipalveluita Kiinassa sekä ulkomaankauppaa harjoittaville että paikallista toimintaa aloittaville suomalaisyrityksille. Palvelut tarjoaa Pohjolan yhteistyöpankki Bank of China, jolla on kattava verkosto koko Kiinassa.

- Sopimuksen tarkoituksena on edistää Kiinaan suuntautuvien suomalaisten yritysten pankkipalvelujen saamista. Pohjola haluaa tehdä yhteistyötä eri markkina-alueilla vahvojen paikallisten pankkien kanssa ja Bank of China on meille erinomainen kumppani, Pohjolan Pankkitoiminnan johtaja Reima Rytsölä sanoo.

Keskinäisen asiakasohjauksen lisäksi Pohjola ja Bank of China syventävät yhteistyötä myös ulkomaankaupan rahoituksessa ja ulkomaan maksuliikenteessä.

Bank of China on ensisijaisilla vakavaraisuuspääomilla mitattuna Kiinan toiseksi suurin pankki. Se on Kiinan kansainvälisin täyden palvelun liikepankki, joka toimii yhteensä 28 maassa tai erityishallintoalueella. Konttoreita pankilla on yhteensä noin 11 000.

Pohjola Pankki Oyj kehittää aktiivisesti yritysasiakkaille tarjottavia pankkipalveluita nopeasti kasvavissa niin sanotuissa BRIC-maissa eli Brasiliassa, Venäjällä, Intiassa ja Kiinassa. Huhtikuussa Pohjola teki yhteistyösopimuksen intialaisen ICICI Bank Limitedin kanssa. Venäjällä Pohjolalla on oma edustusto sekä monivuotinen yhteistyö Raiffeisen Bankin kanssa.

Pohjola Pankki

Pankkitoiminnan johtaja Reima Rytsölä, Pohjola Pankki Oyj.,
puhelin 0500 482 691 (klo 10.00-11.30)
Aluepäällikkö Pekka Valkama, Pohjola Pankki Oyj.,