Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » OmaSp pilotoi videoneuvottelupalvelua - pankki lähellä ja läsnä myös digitaalisesti

Oma Säästöpankki Oyj

Julkaistu: 04.05.2015 klo 09:07
Julkaisija: Oma Säästöpankki Oyj

Oma Säästöpankki pilotoi uudenlaista videoneuvottelupalvelua Ähtärin seudulla. Tällä hetkellä pilotti on kokeilussa Tuurin ja Töysän konttoreissa.

Töysäläinen nuori yrittäjä ja perheenisä Arto Ulvo arvostaa sitä, että asioiden hoitaminen ei ole pois arvokkaasta työajasta tai perheen kanssa vietetystä ajasta. Arton yritys, Ajutech Oy, valmistaa maansiirtokoneiden kauhoja Töysässä. Hallit sijaitsevat omassa kotipihassa, ja paperitöitä tehdään kotikonttorista käsin. Oma Säästöpankin videoneuvottelupalvelu tuli kokeiluun juuri parahiksi nyt, kun perheeseen on syntynyt uusi vauva.

– Elämäntilanne on kiireinen, kaikkia tapaamisia on vaikea saada mahtumaan aikatauluihin. Pankkiasioinnissa haluan henkilökohtaista palvelua omalta tutulta pankkivirkailijalta. Olen kokeillut Oma Säästöpankin videoneuvottelupalvelua ja ollut tyytyväinen, sillä näin matkoihin ei mene lainkaan aikaa, saan silti henkilökohtaisen palvelun, ja voin jatkaa töitä vaikka saman tien neuvottelun päätyttyä, hän kiittelee.

– Palvelu sopii oikeastaan kenelle tahansa, joka ei aina ehdi tai pysty tulemaan konttorille tapaamiseen. Esimerkiksi kiireiselle yrittäjälle tai paikkakunnalta pois muuttaneelle opiskelijalle se sopii oikein hyvin. Palvelu on siitä kätevä, ettei se vaadi minkään lisäohjelman asennusta, vaan toimii selaimen kautta. Selaimena toimii Googlen Chrome-selain, kertoo Tuurin konttorijohtaja Tarja Pollari.

Lainaneuvottelut netissä

Ajanvaraus videoneuvotteluun on helppoa. Oma Säästöpankin nettisivuilta valitaan Tuurin konttorin yhteystiedot. Sieltä voi valita toimihenkilön, kenelle haluaa ajan varata ja vapaana olevat ajat tulevat klikkauksen jälkeen näkyviin.

– Tämä on ihan sama asia kuin henkilökohtainen neuvottelu. Mutta asiakas voi osallistua mistä sitten haluakaan, vaikka työmaalta, kunhan nettiyhteys ja web-kamera toimivat. Videon kautta voidaan hoitaa mitä tahansa pidempää neuvottelua vaativia pankkiasioita, kuten esimerkiksi säästämisen tai sijoittamisen asioita sekä lainaneuvotteluja, Tarja Pollari jatkaa.
Palvelua kehitetään jatkuvasti eteenpäin siten, että toimintamalli onnistuu pian kaikissa Oma Säästöpankin konttoreissa.

Modernisti mutta läheisesti
Maailma muuttuu ja digitaaliset palvelut hakevat koko ajan sijaa myös pankkitoimialalla. Oma Säästöpankki haluaa palvella asiakkaitaan kaikissa kanavissa. Nykypäivänä pankilla pitää olla edellytykset ja halu toimia myös modernisti, sillä asiakkaiden toiveet ja tarpeet muuttuvat jatkuvasti.

– Haluamme, että asiakkaan palvelukokemus on parasta mitä voi olla. Brändiimme kuuluu vahvasti paikallisuus, ja sloganimme on ”Lähellä ja läsnä”. Digitalisoituminen tuo uusia haasteita, halusimme keksiä keinot henkilökohtaiseen palveluun myös digitalisoituneessa maailmassa, toteaa Oma Säästöpankin toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi.

Oma Säästöpankki irtaantui viime vuonna Säästöpankkiliitosta välttääkseen rajattoman yhteisvastuuseen perustuvan yhteenliittymärakenteen. Tämän ja muiden rakennejärjestelyiden tuloksena Oma Säästöpankista on muodostunut Suomen suurin Säästöpankki. Oma Säästöpankki on itsenäinen, paikallisesti toimiva pankki. Kaikki toiminnasta kertyvät voittovarat jäävät kotimaahan ja maakuntiin, joissa pankki toimii.

Oma Säästöpankki Oy, toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi, 045 657 5506, pasi.sydanlammi@omasp.fi
Oma Säästöpankki Oy, Tuurin konttorijohtaja Tarja Pollari, 020 758 2268, tarja.pollari@omasp.fi

Kuvateksti: Arto Ulvo ja hänen oma pankkineuvojansa, rahoituspäällikkö Tuula Mäntylä pitivät videoneuvottelua.

Oma Säästöpankki Oy on Suomen suurin säästöpankki. Sen tase on noin 1,6 miljardia euroa. Oma Säästöpankki palvelee 115.00 asiakastaan 39 konttorin ja yli 200 henkilön voimin. Tavoitteenamme on tarjota paikkakunnan parasta, ihmisläheistä pankkipalvelua. Asiakkaidemme taloudellinen menestyminen ja hyvinvoinnin turvaaminen ovat tärkeimmät päämäärämme.

www.omasp.fi