Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Ny medlem i Evli Banks styrelse

Pressmeddelande.
Publicerad: 05.10.2015 kl. 14:03
Utgivare: Evli Pankki Oyj

Evli Bank Abp:s extraordinara bolagsstämma har den 1.10.2015 utsett Johanna Lamminen till ny medlem av Evli Banks styrelse. I styrelsen fortsätter Robert Ingman, Mikael Lilius, Teuvo Salminen, Harri-Pekka Kaukonen, Thomas Thesleff och som ordförande Henrik Andersin.

Johanna Lamminen, f. 1966, är verkställande direktör och styrelseordförande för Gasum Ltd. Johanna Lamminen är teknologie licentiat och MBA.

Ytterligare information:
Maunu Lehtimäki, verkställande direktör, Evli Bank Abp, tel. (09) 4766 9304 eller 050 553 3000

Evli Bank Abp

Evli är en äkta privat bank som har placering som specialområde. Vi hjälper privatpersoner och samfund att öka sin förmögenhet. Evli tillhandahåller kapitalförvaltningstjänster, tjänster relaterade till kapitalmarknaderna, såsom förmedling av aktier och andra placeringsprodukter, market making och placeringsanalys samt Corporate Finance-tjänster. Dessutom tillhandahåller vi banktjänster som stöder kundernas placeringsverksamhet. Evlis kunder utgörs å ena sidan av dagens och framtidens förmögna privatpersoner, deras familjer och företag med kopplingar till dem samt å andra sidan av institutionella kunder, såsom försäkringsbolag, pensionsstiftelser, organisationer, kommuner och företag. Evli har cirka 250 anställda. Evlis förvaltade kundmedel uppgår till 8,4 miljarder euro (netto 6/2015). www.evli.com