Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » NetPosti helpottaa yritysten ja yhteisöjen sähköistä laskutusta - yritys voi nyt liittää laskuunsa esimerkiksi erittelyn

Itella NetPosti

Julkaistu: 06.09.2011 klo 10:06
Julkaisija: Itella NetPosti

NetPosti yrityksille -palvelua käyttävät yritykset voivat nyt lähettää sähköisen laskun mukana pdf-liitteen. Liitteen lähettäminen on erityisen tärkeää sellaisille yrityksille, jotka myyvät palveluiden ohessa myös tavaraa. Näin laskun oheen voidaan liittää erittely, josta selviää esimerkiksi työn ja tarvikkeiden osuus. Vastaava ominaisuus ei tällä hetkellä ole tarjolla verkkopankeissa. Kuluttajat tarvitsevat laskun liitettä esimerkiksi kotitalousvähennyksiä hakiessaan.

NetPosti yrityksille -palvelu lanseerattiin alkutalvella ja sen on jo ottanut käyttöön lähes 200 pk-yritystä tai yhteisöä.

”Laskun liite oli yrityksiltä meille tullut toive, sillä verkkopankeissa yrittäjien täytyisi erikseen käsin syöttää liitteen tiedot. Pdf-liitteen ansiosta esimerkiksi laskutukseen kuluvaa aikaa voidaan nopeuttaa, mikä on monelle yrittäjälle todella merkittävä asia”, toteaa pienten yritysten palveluiden kehittämisestä NetPostissa vastaava Pasi Ketonen.

NetPosti yrityksille -palvelu on tarkoitettu Y-tunnuksella toimiville pienille yrityksille ja yhteisöille, jotka lähettävät ja vastaanottavat kirjeitä, kuten laskuja ja asiakas- ja jäsenviestintää, sähköisesti tai paperipostitse. Monet isot yritykset eivät enää vastaanota paperilaskuja, joten heille palveluita ja tuotteita tarjoavien yritysten täytyy siirtyä sähköiseen laskutukseen. NetPosti ratkaisee pienten yritysten ja yhteisöjen sähköistymishaasteet, sillä käyttäjät pystyvät NetPostin kautta lähettämään omille asiakkailleen myös verkkolaskuja.

NetPosti yrityksille -palvelu sisältää erilaisia palvelupaketteja. Palvelupakettien hinnat ovat alkaen 9,99 euroa kuukaudessa. Peruspalvelun avulla yritys voi lähettää verkkolaskuja, lähettää ja vastaanottaa e-kirjeitä NetPostiin liittyneiltä lähettäjiltä ja arkistoida e-kirjeitä. Palvelun käyttöönotto ei vaadi tietojärjestelmäinvestointeja: tietokone ja internet-yhteys riittävät.

Yrityksille ja yhteisöille NetPosti tarjoaa helpon ja edullisen tavan sekä lähettää että vastaanottaa ja arkistoida kirjeitä ja verkkolaskuja. Lisäksi NetPosti tuo yrittäjän elämään joustavuutta, sillä sähköiset kirjeet voi lukea ja lähettää ajasta ja paikasta riippumatta, kun on internetin äärellä.

Pienten yritysten palveluiden kehittämisestä NetPostissa vastaava Pasi Ketonen, puh. 040 8208 808, pasi.ketonen (at) itella.com

NetPosti on kuluttajien, yritysten ja yhteisöjen turvallinen sähköinen asiointipalvelu. NetPosti sisältää postilaatikon, arkiston, tuhansia sähköisiä asiointilomakkeita sekä näköislehtiä eri kustantajilta. Lähettäjäyrityksiä palvelussa on tällä hetkellä noin 4 000. Käyttäjiä palvelulla on yli 340 000. Kuluttajien ja pk-yritysten arvellaan vastaanottavan vuonna 2011 palvelun kautta lähes 10 miljoonaa sähköistä kirjettä. Itella on laajentanut NetPostia myös yritys- ja yhteisövastaanottajille. NetPostiin voi tutustua tarkemmin osoitteesta www.netposti.fi.