Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Folksam Skadeförsäkring Ab och Ålandsbanken Abp ingår samarbete om försäljning av skadeförsäkringar

Folksam

Pressmeddelande.
Publicerad: 28.08.2014 kl. 07:00
Utgivare: Folksam

Folksam Skadeförsäkring Ab och Ålandsbanken Abp har undertecknat ett samarbetsavtal. I och med samarbetet kommer Ålandsbanken att erbjuda sina kunder Folksams skadeförsäkringar på bankens kontor på finländska fastlandet. Ålandsbankens försäkringsförsäljning inleds under våren 2015.

Samarbetet är en del av Folksams distributionsstrategi. ”Vi söker aktivt efter potentiella nya partners och ser samarbetet med Ålandsbanken som en bra kanal för oss att öka vår kundstock”, säger Patrick Holm, chef för Distribution och Marknadsföring på Folksam Skadeförsäkring. ”Vi är även glada att med våra försäkringslösningar kunna komplettera Ålandsbankens produktutbud. Vi engagerar oss i det som kunden bryr sig om och kommer därmed tillsammans med Ålandsbanken att hålla kunden i fokus då vi utvecklar vårt samarbete”, säger Holm.

”Ålandsbanken strävar efter att erbjuda sina kunder hög servicenivå med kvalificerad rådgivning och ett brett produktsortiment.  Genom samarbetet med Folksam får vi tillgång till kompletterande försäkringslösningar som vi kan anpassa efter våra kunders behov och därmed kan vi ytterligare bredda vårt redan omfattande kunderbjudande, säger Anne-Maria Salonius, direktör Affärsområdet Finland på Ålandsbanken.

Ytterligare information:
Folksam Skadeförsäkring Ab, Patrick Holm, Chef för Distribution och Marknadsföring, tfn +358505952743

Ålandsbanken Abp, Anne-Maria Salonius, Direktör, Affärsområdet Finland, tfn +358407331106

Folksam Skadeförsäkring Ab är en del av svenska Folksam Sak koncernen. Vi erbjuder ett heltäckande försäkringsskydd, både frivilliga och lagstadgade skadeförsäkringar åt privat- och företagskunder samt lantbruk. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. www.folksam.fi