Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » EVLI PANKIN TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 1-12/2014: Tulos kasvoi vahvasti

Evli Pankki Oyj

EVLI PANKIN TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 1-12/2014: Tulos kasvoi vahvasti

Julkaistu: 13.02.2015 klo 13:00
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettoliikevaihto kasvoi tarkastelujaksolla 8 prosenttia ja oli 59,7 miljoonaa euroa (1-12/2013: 55,5 milj. euroa).
  • Konsernin liikevoitto parani kaikissa liiketoimintayksiköissä ja oli 9,8 miljoonaa euroa (6,7 milj. euroa).
  • Konsernin tarkastelujakson voitto oli 7,7 miljoonaa euroa (5,6 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat kasvoivat hyvin ja olivat joulukuun lopussa nettomääräisesti 6,3 miljardia euroa (5,9 mrd. euroa).
  • Evli Pankin likviditeetti on hyvä, ja sen vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Yhtiön liiketoiminta kehittyi vahvasti erityisesti varainhoito- ja neuvonantoliiketoimintojen osalta. Ruotsissa rahastojen suoramyynti ja Corporate Finance -toiminnot menestyivät hyvin. Suomessa oli positiivista yksityisvarainhoidon asiakaskunnan kasvu tavoitteiden mukaisesti.
  • Yhtiön salkunhoito ja varainhoito saivat merkittäviä tunnustuksia vuoden aikana. Morningstarin vertailussa Evli valittiin Euroopan toiseksi parhaimmaksi korkosalkunhoitajaksi. TNS Sifo Prosperan yhteisötutkimuksessa Evli nousi monella mittarilla parhaimmaksi varainhoitajaksi.
  • Hallitus esittää osingoksi 1,06 euroa osakkeelta (1,05 euroa vuodelta 2013).

“Olen hyvin tyytyväinen päättyneeseen tilikauteen. Liikevoittomme parani 46 prosenttia lähes 10 miljoonaan euroon ja kannattavuutemme nousi 16 prosenttiin liikevaihdosta. Saavutimme oman pääoman 15 prosentin tuottotavoitteemme ja vahvistimme BIS-vakavaraisuuttamme 15,2 prosenttiin. Kaikki liiketoimintayksikkömme paransivat tulostaan, Corporate Finance -toiminnot suhteellisesti eniten. Rahastojemme vahva myynnin kehitys Ruotsissa sekä yksityisvarainhoidon asiakaskunnan kasvu Suomessa olivat pitkän aikavälin tavoitteidemme mukaisia. Evlin toiminnan käynnistämisestä tulee tänä vuonna kuluneeksi 30 vuotta ja valmistaudumme siihen positiivissa tunnelmissa”, Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

Näkymät vuodelle 2015 hyvät

Vuoden 2015 tuloksen arvioidaan olevan selvästi positiivinen. Näkemystä tukee se, että toistuvat tuotot kattavat merkittävän osan yhtiön kokonaiskustannuksista.

Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9871 tai 040 717 8888

Evli Pankki Oyj

Evli on suomalainen, sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Tarjoamme yksityishenkilöille, yrittäjille, yrityksille ja instituutioille laaja-alaisen tuotevalikoiman sekä vahvaan ammattitaitoon perustuvaa palvelua sijoittamisessa ja varallisuudenhoidossa. Toiminnassamme tiivistyy 30 vuoden ja 240 sijoitusasiantuntijan kokemus ja osaaminen. Pankin hoidossa on 6,3 miljardin euron asiakasvarallisuus (12/2014).