Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-9/2014: Tulos vahvassa kasvussa

Evli Pankki Oyj

EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-9/2014: Tulos vahvassa kasvussa

Julkaistu: 24.10.2014 klo 14:00
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettopalkkiotuotot kasvoivat tarkastelujaksolla 18 prosenttia ja olivat 40,5 miljoonaa euroa (1-9/2013: 34,4 milj. euroa).
  • Konsernin nettoliikevaihto kasvoi tarkastelujaksolla 13,4 prosenttia ja oli 46,4 miljoonaa euroa (40,9 milj. euroa).
  • Konsernin liikevoitto oli 9,1 miljoonaa euroa (5,4 milj. euroa).
  • Konsernin tarkastelujakson voitto oli 7,2 miljoonaa euroa (4,4 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat kasvoivat hyvin ja olivat syyskuun lopussa nettomääräisesti 6,3 miljardia euroa (5,4 mrd. euroa).
  • Evli Pankin likviditeetti on hyvä, ja sen vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Yhtiö on saanut merkittävää tunnustusta salkunhoidon ja varainhoidon osalta. Morningstarin vertailussa Evli valittiin Euroopan toiseksi parhaimmaksi korkosalkunhoitajaksi, ja TNS Sifo Prosperan yhteisötutkimuksessa Evli nousi monella mittarilla parhaimmaksi varainhoitajaksi.

”Evlin taloudellinen kehitys tarkastelujaksolla oli vahvaa. Liikevaihtomme kasvoi 13 prosenttia, nettopalkkiotuotot 18 prosenttia, ja liikevoiton kasvu kiihtyi peräti 69 prosenttiin. Toistuvien tuottojen suhde konsernin kaikkiin kuluihin nousi edellisvuodesta 7 prosenttiyksikköä 82 prosenttiin. Tulosparannus on seurausta neuvonanto- ja varainhoitopalkkioiden kasvusta. Hallinnoidut asiakasvarat kasvoivat 17 prosenttia vuoden takaisesta ja olivat 6,3 miljardia euroa. Olen erityisen tyytyväinen Evlin kannattavuuden nousuun (20 prosenttia nettoliikevaihdosta) ja 18 prosentin oman pääoman tuottoomme.” Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

Loppuvuoden näkymät parantuneet

Vuoden 2014 tuloksen arvioidaan olevan edellisvuotta parempi. Näkemystä tukee alkuvuoden suotuisa tuloskehitys ja se, että toistuvat tuotot kattavat merkittävän osan yhtiön kokonaiskustannuksista.

Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9871 tai 040 717 8888

Evli Pankki Oyj

Evli on suomalainen, sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Tarjoamme yksityishenkilöille, yrittäjille, yrityksille ja instituutioille laaja-alaisen tuotevalikoiman sekä vahvaan ammattitaitoon perustuvaa palvelua sijoittamisessa ja varallisuudenhoidossa. Toiminnassamme tiivistyy yli 25 vuoden ja 250 sijoitusasiantuntijan kokemus ja osaaminen. Pankin hoidossa on 6,3 miljardin euron asiakasvarallisuus (09/2014).