Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Danske Bank kutsuu kaikki pohjoismaiset pankit mukaan MobilePay-yhteistyöhön

Danske Bank

Danske Bank kutsuu kaikki pohjoismaiset pankit mukaan MobilePay-yhteistyöhön

Julkaistu: 13.10.2016 klo 09:00
Julkaisija: Danske Bank

Danske Bank avaa MobilePay-mobiilimaksusovelluksen kaikkien kiinnostuneiden pohjoismaisten pankkien käyttöön. Uuden yhteistyömallin tavoitteena on kehittää MobilePaysta entistäkin parempi mobiilimaksualusta sekä yksityishenkilöille että yrityksille.

Pohjoismaiden suurin pankki Nordea on päättänyt liittyä MobilePay-kumppaniksi Tanskassa ja Norjassa. Yhteistyön tavoitteena on varmistaa, että yksityishenkilöillä ja yrityksillä on käytössään laajasti käytetty ja käyttäjäystävällinen mobiilimaksusovellus, joka pystyy jatkuvasti uudistumaan.

- MobilePayn avulla voimme tarjota pohjoismaisille henkilö- ja yrityskäyttäjille yhden maailman kattavimmista mobiilimaksuratkaisuista. Uusien kumppanuuksien ansiosta MobilePay tulee entistä useamman käyttäjän ulottuville. Yhteistyö muiden pankkien kanssa vauhdittaa myös tuotekehitystä, minkä ansiosta voimme tarjota jatkossakin parhaan käyttäjäkokemuksen, kertoo Danske Bankin johtoryhmän jäsen Tonny Thierry Andersen.

Uusi yhteistyömalli mahdollistaa kumppanuuspankkien asiakkaille aikaisempaa nopeammat ja kustannustehokkaat maksut suoraan tililtä tilille. MobilePay on jatkossakin ilmainen henkilöasiakkaille, ja se on kaikkien pankkien asiakkaiden käytettävissä. Nordean ja muiden pankkien osallistuminen auttaa ratkaisun yleistymisessä ja tehostamisessa, mikä puolestaan mahdollistaa MobilePayta käyttäville yrityksille ajan mittaan vieläkin kilpailukykyisemmät hinnat.

Useiden pankkien odotetaan liittyvän MobilePay-kumppaneiksi

Useiden muiden pankkien arvioidaan lähikuukausina liittyvän MobilePay-kumppaneiksi Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Tämän vuoksi Danske Bank alkaa muuttaa MobilePayn tytäryhtiöksi, jolla on oma hallituksensa. MobilePayta ei enää jatkossa mainosteta Danske Bankin palveluna.

Uuden kumppanuuden myötä Nordea jättää Swipp-yhteistyön Tanskassa ja panostaa sen sijaan MobilePayn jatkokehitykseen.

MobilePayn tavoite on tarjota johtava pohjoismainen mobiilimaksuratkaisu, ja Ruotsissa tarkoituksena on etsiä yhteistyömahdollisuuksia Swishin kanssa. Yksi pitkän aikavälin tavoitteista on mahdollistaa henkilöiden väliset rahansiirrot MobilePayn ja Swishin välillä.

Tietoa MobilePaysta

• MobilePaylla on yli 400 000 lataajaa Suomessa ja yhteensä yli 3,5 miljoonaa Pohjoismaissa sekä yli 27 000 yritysasiakasta, joista 4 800 on verkkokauppoja.

• Vuonna 2016 MobilePayn kautta odotetaan tapahtuvan Pohjoismaissa yli 180 miljoonaa transaktiota, joiden arvo on yli 5 miljardia euroa. Lähes 25 prosenttia transaktioista tapahtuu kaupoissa.

• MobilePay sisältää tällä hetkellä henkilökäyttäjien väliset maksut, ratkaisun pk-yrityksille, pakettiratkaisun suurille ketjuille, verkkokaupan maksuratkaisun, mobiilimaksuominaisuuden, uuden päätteen sekä korteille että MobilePaylle ja ratkaisun varainkeruukampanjoihin.

• MobilePay tarjoaa myös seuraavat ominaisuudet ja palvelut: laskujen maksu MobilePay Invoicella, digitaaliset kuitit, bonusjärjestelmä pienyrityksille, kanta-asiakasohjelma suurille ketjuille ja WeShare-sisarsovelluksen.

Anniina Heinonen, MobilePay myynti- ja kumppanuustiimin johtaja, Danske Bank Suomi, puh. 050 422 3122

Danske Bank on Suomen kolmanneksi suurin pankki, joka tarjoaa noin miljoonalle suomalaiselle kotitaloudelle, yritykselle ja instituutiolle palveluita laajan asiantuntemuksen sekä innovatiivisten digitaalisten ratkaisujen avulla. Tavoitteemme on tulla tunnetuksi luotetuimpana taloudellisena kumppanina, ja haluamme tuottaa pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, sijoittajille sekä yhteisöille joiden osana toimimme. Danske Bank Oyj on osa pohjoismaista Danske Bank -konsernia. www.danskebank.fi