Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Credit24:n taustayhtiö myytin brittiläiselle rahoitusalan yritykselle

MCB Finance Group

Credit24:n taustayhtiö myytin brittiläiselle rahoitusalan yritykselle

Julkaistu: 09.02.2015 klo 10:00
Julkaisija: MCB Finance Group

Englantilainen International Personal Finance (IPF) on ostanut Credit24-tuotemerkillä toimivan MCB Finance Groupin (MCB). Suomessa ja Baltiassa toimiva MCB tarjoaa tulevaisuudessa nykyistä kattavamman tuotevalikoiman sekä laajentuu uusille markkinoille. Lähitulevaisuudessa yritys aikoo esitellä täysin uudenlaisia luottoratkaisuja.

- Kauppa tuo mukanaan Suomen ja Baltian kuluttajaluottomarkkinoille korvaamatonta kansainvälistä kokemusta. Uusi omistaja tarjoaa MCB:lle taloudellista turvaa jatkaa johtavana luottomarkkinoiden ja innovatiivisten tuotteiden kehittäjänä, sanoo MCB Finance Groupin toimitusjohtaja Rami Ryhänen.

Kaupan myötä molemmilla yrityksillä on mahdollisuus merkittäviin kehitysharppauksiin, josta hyötyvät eniten asiakkaat. Ryhäsen mukaan toteutunut kauppa on ennen kaikkea tunnustus MCB:n henkilöstölle ja osaamiselle, joiden avulla yritys on onnistunut luomaan kilpailukykyisen liiketoimintamallin ja sen vaatimat teknologiset edellytykset.

- MCB:n osaaminen ja kasvupotentiaali digitaalisilla luottomarkkinoilla yhdessä IPF:n taloudellisen selkänojan ja kattavan kansainvälisen kokemuksen kanssa luo meille paljon mahdollisuuksia. Saavutetun synergian avulla voimme tarjota joustavia tuotteita, jotka sopivat hyvin erilaisten asiakkaiden toiveisiin. Olemmekin jo aloittaneet nykyaikaisten ja helppojen, tavallisesta poikkeavien tuotteiden kehittämisen, Ryhänen sanoo.

Yritys jatkaa toimintaansa Credit24-tuotemerkillä ja kahdenkeskisten luottotuotteiden tarjontaa.

IPF:n ja MCB Finance Groupin välinen kauppa toteutui 6. helmikuuta 2015 30,26 miljoonan euron kauppahintaan. MCB Finance Groupin pääkonttori pysyy Tallinnassa ja yrityksen toimitusjohtajana jatkaa Rami Ryhänen. Kaupalla ole vaikutusta yrityksen muuhun johtoon tai työntekijöihin.

Lisätiedot:

Rami Ryhänen
toimitusjohtaja, MCB Finance Group

rami@mcbfinance.com

www.mcbfinance.com

MCB Finance Group

MCB Finance Group on vuonna 2006 perustettu kuluttajaluottoja tarjoava yritys, joka on kaupankäynnin kohteena Lontoon pörssin AIM-listalla. Yritys toimii Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Australiassa ja työllistää noin 80 työntekijää.

International Personal Finance

International Personal Finance (IPF) on Iso-Britanniassa pääkonttoriaan pitävä yritys, jolla on yli 130 vuoden kokemus pienlainoista. IPF toimii kahdeksalla markkina-alueella: Puolassa, Tsekissä, Unkarissa, Romaniassa, Slovakiassa ja Meksikossa. Yritys on listattu Lontoon ja Varsovan pörsseihin. IPF:n palveluksessa on noin 7000 työntekijää.