Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Camilla Sågbom utnämnd till Ahlström Capital Oy:s direktör för kommunikation och företagsansvar

Pressmeddelande.
Publicerad: 15.06.2016 kl. 11:35
Utgivare: Ahlström Capital

Ahlström Capital Oy har utsett Camilla Sågbom (46) till direktör med ansvar för kommunikation och företagsansvar. Camilla Sågbom (ekon.mag.) tillträder sin nya post den 1 september 2016 och blir medlem i Ahlström Capitals ledningsgrupp. Hon har tidigare haft chefsbefattningar bland annat inom Svenska handelshögskolan och Rautaruukki Abp och senast innehaft en position som kommunikationsdirektör i Handelsbanken Finland.

Helsingfors, den 15 juni 2016

Hans Sohlström
verkställande direktör

Ahlström Capital
AhlströmCapital är ett av Finlands största investeringsbolag. Bolaget skaparmervärde för sina aktieägare genom att investera i industriella bolag, börsbolag samt fastigheter. Ahlström Capital-koncernens balans uppgår till cirka 1,3 miljarder euro och omsättningen till 1,5 miljarder euro. I Ahlström Capitals portfölj ingår betydande innehav i de börsnoterande bolagen Ahlstrom Abp, Munksjö Oyj och Suominen Oyj. Utöver det omfattar portföljen direkta industriella investeringar i Destia Group Oyj, Enics AG och ÅR Packaging Group AB samt betydande fastighets- och skogsinnehav.
www.ahlstromcapital.com