Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » BBVA ostaa suomalaisen finanssialan startupin Holvin

Holvi Payment Services Oy

BBVA ostaa suomalaisen finanssialan startupin Holvin

Julkaistu: 07.03.2016 klo 13:14
Julkaisija: Holvi Payment Services Oy

HELSINKI - 7.3. 2016 -  Yksi maailman suurimmista pankeista, espanjalainen BBVA, on  ostanut suomalaisen Holvin.

Holvi on vuonna 2011 Helsingissä perustettu modernin teknologian yritys. Holvin ydin on yrittäjän käyttötili, sekä pian myös siihen liitetty Holvi Business MasterCard. Holvi-tiliin on integroitu kattava valikoima yritystoimintaa helpottavia työkaluja kuten automatisoitu kirjanpito, laskutustyökalu sekä oma verkkokauppa. Holvilla ei ole perinteisiä konttoreita, palvelu on täysin digitaalinen. Holvi on suunniteltu ensisijaisesti suomalaisen yritystoiminnan kivijalalle - pienyrittäjille, freelancereille sekä projektityöntekijöille.

Teppo Paavola, BBVA:n digitaalisen liiketoimintayksikön kehitysjohtaja kommentoi: “Holvi ja BBVA jakavat saman vision finanssialan digitaalisesta tulevaisuudesta. Holvi on alan pioneeri Euroopassa. Yritys on luonut uusia liiketoimintamalleja finanssialalle ja hyödyntää teknologiaa uudella tavalla. Tämä sopii hyvin BBVA:n strategiaan ja tulevaisuuden suunnitelmiin. “

Holvi tulee jatkamaan yrityskaupan jälkeen itsenäisenä yrityksenä ja hyödyntää omaa toimilupaansa myös jatkossa. Holvin pääkonttori tulee pysymään Helsingissä ja yrityksen johtoryhmään ei tule muutoksia.

“Viimeisen vuoden aikana olemme rakentaneet perustan aidosti eurooppalaiselle finanssialan palvelulle. Jaamme BBVA:n vision pankkialan digitaalisesta tulevaisuudesta ja BBVA:n osana voimme tarjota eurooppalaisille yrittäjille entistä parempia taloudenhallintapalveluita sekä laajentua nopeammin uusille markkinoille.” kertoo Johan Lorenzen, Holvin toimitusjohtaja.

Yritysostot ovat osa BBVA:n digitaalista strategiaa. Aiemmin BBVA on ostanut mm. yhdysvaltalaisen mobiilipankki Simplen, espanjalaisen big data startupin Madiva Solucionesin sekä San Franciscosta toimivan designyrityksen Spring Studion.

Holvi aikoo tuoda lisää ominaisuuksia palveluunsa ja avata uusia markkinoita kuluvan vuoden 2016 aikana. Yrityskaupan hintaa ei ole julkistettu.

Tietoa Holvista

Holvi on Helsingissä vuonna 2011 perustettu finanssialan yritys, joka yhdistää modernin teknologian ja käytettävyyden pankkipalveluihin. Holvin ydin on yrittäjän käyttötili sekä siihen liitetty Holvi Business MasterCard. Lisäksi Holvissa on kattava valikoima yritystoimintaa helpottavia työkaluja kuten automatisoitu kirjanpito, laskutustyökalu sekä oma verkkokauppa.

Holvi Payment Services Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Toimimme koko Euroopassa EU:n maksupalveludirektiivin mukaisesti.

Lisätietoja (englanniksi)

Julkaisuvapaita kuvia