Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » 30 vuotta täyttävä Evli Pankki Oyj kartoittaa listautumismahdollisuuksia

Evli Pankki Oyj

30 vuotta täyttävä Evli Pankki Oyj kartoittaa listautumismahdollisuuksia

Julkaistu: 26.08.2015 klo 18:59
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

Tänään Helsingissä 30-vuotista taivaltaan juhliva yksityispankki Evli Pankki Oyj kartoittaa mahdollisuutta listautua.

”30 vuoden kehitystyön jälkeen Evlin on aika ponnistaa uudelle tasolle. Tavoitteenamme on kasvaa sekä orgaanisesti että yritysostoin. Kotimarkkinoidemme Suomen ja Ruotsin lisäksi näemme potentiaalia myös muissa Pohjoismaissa. Lisäksi kartoitamme mahdollisuuksia laajentaa Evlin rahastotuotteiden jakelua myös muualla Euroopassa. Tutkimme listautumista yhtenä vaihtoehtona tukea kasvustrategiaamme”, Evlin hallituksen puheenjohtaja Henrik Andersin sanoo.

”Finanssiala elää murrosta, jota ajavat sääntelyn kiristyminen sekä digitalisoituminen. Odotamme, että toimialan konsolidoituminen jatkuu ja uusien palvelumallien kehittäminen nopeutuu. Haluamme olla tämän kehityksen kärkijoukoissa. Mahdollinen listautuminen tukisi tavoitteen toteutumista entisestään”, toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki toteaa.

Evli on sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki, joka auttaa yksityishenkilöitä ja yhteisöjä kasvattamaan varallisuuttaan. Historiansa aikana Evli on kasvanut neljän perustajan yhtiöstä noin 250 työntekijän yhtiöksi, jolla on hallinnoitavana 8,4 miljardia euroa asiakkaiden varoja (Netto 6/2015).

Evlin liikevaihto vuonna 2014 oli 59,7 miljoonaa euroa ja liikevoitto 9,8 miljoonaa euroa. Vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla yhtiön liikevaihto kasvoi 9 prosenttia ja liikevoitto 33 prosenttia verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon.

Toiminnan perustana on Evlin henkilöstön vahva ammattitaito ja kokemuksen tuoma kyky löytää asiakkaille lisäarvoa tuovia ratkaisuja. Näyttönä tästä on muun muassa finanssiyhtiöitä arvioivan TNS Sifo Prosperan kesäkuussa 2015 julkaisema -yhteisöasiakastutkimus*, jonka mukaan Evli on Suomen paras ja käytetyin varainhoitaja. Tutkimuksessa haastateltiin 55 suurta institutionaalista asiakasta.

”Evlin toimintaa ovat koko toiminnan ajan ohjanneet yhtiön keskeiset arvot, joita ovat luotettavuus, ammattimaisuus, asiakaskeskeisyys ja vahva yrittäjähenkisyys. Sitoutumalla asiakkaittemme yksilöllisten tavoitteiden saavuttamiseen edistämme suomalaisen vivahteikkaan yrityselämän ja yhteiskunnan kehittymistä”, Maunu Lehtimäki kertoo.

*External Asset Management Institutions 2015, Finland

EVLI PANKKI OYJ

Maunu Lehtimäki

Mediatiedustelut:

Piiu Pukkila, puh. 050 383 7500, piiu.pukkila@evli.com

Evli Pankki Oyj

Evli on sijoittamiseen erikoistunut aito yksityispankki, joka auttaa yksityishenkilöitä ja yhteisöjä kasvattamaan varallisuuttaan. Yhtiö tarjoaa varainhoitopalveluita, erilaisia pääomamarkkinoihin liittyviä palveluita, kuten osake- ja muiden sijoitustuotteiden välitystä, markkinatakausta ja sijoitustutkimusta, sekä Corporate Finance -palveluita. Yhtiö tarjoaa lisäksi kattavan valikoiman rahastoja sekä asiakkaiden sijoitustoimintaa tukevia pankkipalveluita. Evlin asiakkaita ovat varakkaat ja vaurastuvat yksityishenkilöt, heidän perheensä sekä heihin sidoksissa olevat yritykset sekä toisaalta instituutioasiakkaat, kuten vakuutusyhtiöt, eläkesäätiöt, järjestöt, kunnat ja yritykset. Evlin palveluksessa työskentelee noin 250 henkilöä. Evlin hallinnoitavana on 8,4 miljardia euroa asiakkaiden varoja (Netto 6/2015).

www.evli.com