Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Vitriini tuo esiin juhlarahan kauneuden

Suomen Rahapaja Oy

Vitriini tuo esiin juhlarahan kauneuden

Julkaistu: 14.03.2011 klo 09:12
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Juhlaraha lasisessa Vitriinissä on uusinta uutta design-kodissa. Lasitaiteilija Anu Penttisen suunnittelema Vitriini tekee juhlarahasta tyylikkään sisustusesineen. Suomen Rahapaja tarjoaa kaikkia vuonna 2011 lyötäviä juhlarahoja Iittalan kirkaslasisessa pakkauksessa.

Suomalaiset juhlarahat ovat saaneet arvoisensa pakkauksen Iittalan lasisesta Vitriinistä. ”Vitriinit on tarkoitettu esineille, jotka ovat liian kauniita piilotettavaksi kaappeihin ja kokoelmiin. Juhlarahat ovat juuri tällaisia taideveistoksia”, taiteilija Anu Penttinen sanoo.

Keräilyesineestä osaksi sisustusta

Suomen Rahapajan ja Iittalan yhteistyö sai alkunsa, kun Suomen Rahapajalla mietittiin vaihtoehtoja juhlarahojen pakkaamiselle. Perinteisesti juhlarahat on pakattu erityisiin juhlarahakoteloihin.

”Saamme valmistaa uskomattoman kauniita juhlarahoja, joten halusimme löytää tavan tuoda rahojen veistoksellisuus esiin myös kodin sisustuksessa. Iittalan Vitriini-pakkaus on tyylikästä suomalaista muotoilua samalla tavoin kuin suomalaiset juhlarahamme”, Suomen Rahapajan toimitusjohtaja Paul Gustafsson sanoo.

Muotoilulegenda ja vahvojen naisten raha Vitriinissä alkuvuonna

Suomen Rahapajan verkkokaupasta voi tilata suomalaisen suunnittelijalegendan kunniaksi lyödyn Kaj Franck ja taideteollisuus -juhlarahan Vitriinissä hintaan 70 euroa. Tasa-arvon päivänä 19.3. julkaistavaa Hella Wuolijoki -juhlarahaa tarjotaan verkkokaupassa myös Vitriinissä.

Henna Karjalainen
viestintä- ja markkinointipäällikkö
Suomen Rahapaja Oy
henna.karjalainen(at)mint.fi