Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Tervetuloa rakennusalan Työmaarekisterin ja Työmaa-avaimen julkistamistilaisuuteen

Suomen Tilaajavastuu Oy

Kutsu.
Julkaistu: 02.04.2013 klo 12:35
Julkaisija: Suomen Tilaajavastuu Oy

• Lehdistötilaisuus perjantai 12.4.2013 klo 9-10:30
  • Pääpostitalo, Kokoustila: Taksa ja Lakka
  • Mannerheiminaukio 1 B, 00100 Helsinki
  • Pysäköintipaikkoja P-Eliel hallissa

Kutsu lehdistötilaisuuteen

Merkittävästä osasta rakennusalan työmaista ei löydy julkisesti tietoja ja samalla pääosa alihankkijoiden laskutuksesta liikkuu ainoastaan paperilla.

Voidaanko alihankintaketjun toimintatapoja muuttaa ja lisätä läpinäkyvyyttä viranomaisille, työn tilaajille ja tavallisille asukkaille ilman merkittävää kustannusten nousua?  Miten hämärämiesten kuutamourakointia voidaan torjua ja pitää huoli samalla siitä, että rehellisten yrittäjien hallinnollinen taakka ei kasva liikaa?

Rakennusalan tuleva työmaarekisteri auttaa rehellisiä yrittäjiä ja torjuu kuutamourakoita yhteistyössä Finanssialan keskusliiton kanssa

Puheenvuorot:

• Tilaisuuden avaus: Lars Albäck, Toimitusjohtaja Suomen Tilaajavastuu Oy
  • Rakennusala torjuu harmaata taloutta siirtymällä sähköiseen laskutukseen: Tarmo Pipatti, Toimitusjohtaja Rakennusteollisuus RT ry
  • Finanssiala mukaan harmaan talouden torjuntatalkoisiin: Piia-Noora Kauppi, Toimitusjohtaja Finanssialan Keskusliitto FK
  • Mitä uusia velvoitteita harmaan talouden torjuntaan tähtäävät toimenpiteet tuovat vielä
    tullessaan: Sari Wulff, Ylitarkastaja Verohallinto
  • Miten Työmaa-avain ja Työmaarekisteri lisää läpinäkyvyyttä ja ratkaisee
    viranomaisraportoinnin: Mika Huhtamäki, Varatoimitusjohtaja Suomen Tilaajavastuu Oy

Finanssialan Keskusliitto ja Verkkolaskufoorumi tukevat rakennusalan Työmaarekisteriä lisäämällä Työmaa-avaimen osaksi Finvoice-verkkolaskua.  Muutoksen ansiosta laskut raportoidaan automaattisesti Työmaarekisterin kautta viranomaisille ja samalla työmaan tiedot löytyvät julkisesta rekisteristä.  Yhteistyön ansiosta rehellisten yrittäjien raportointitaakka helpottuu.

Uutta rekisteriä on laadittu yhteistyössä Finanssialan keskusliiton, Verkkolaskufoorumin, Aalto-yliopiston Real-Time Economy -osaamiskeskuksen ja Suomen Tilaajavastuu Oy:n kanssa.

Tilaisuudessa on kommentoimassa ja median kysymyksiin vastaamassa kaikki puhujat.

Puheenjohtajana toimii Merja Vuoripuro / Rakennusteollisuus RT ry.

Tilaisuus kestää 1,5 tuntia ja sen aikana on aamiaistarjoilu

Tilaisuuden jälkeen lehdistöllä on mahdollisuus haastatella tilaisuuden puhujat vapaasti.

Järjestelyjen vuoksi pyydämme ilmoittautumaan ennalta maanantaina 8.4.2013, Suomen Tilaajavastuu Oy:lle, yvonne.edfelt@tilaajavastuu.fi

Tervetuloa!

• Suomen Tilaajavastuu Oy, varatoimitusjohtaja Mika Huhtamäki puh.  0400 616 253, mika.huhtamaki@tilaajavastuu.fi
  • Finanssialan Keskusliitto, kehityspäällikkö Pirjo Ilola, puh. 020 793 4255, pirjo.ilola@fkl.fi
  • Finanssialan Keskusliitto, viestintäpäällikkö Kristiina Siikala, puh. 020 783 4273, kristiina.siikala@fkl.fi
  • Verohallinto, Sari Wulff, ylitarkastaja, OTK, Henkilöverotus, ohjaus- ja kehittämisyksikkö, puh. 020 612 3833, sari.wulff@vero.fi

Finanssialan Keskusliitto (FK) Finanssialan Keskusliitto (FK) on pankkeja, vakuutusyhtiöitä, rahoitusyhtiöitä, arvopaperinvälittäjiä, sijoitusrahastoyhtiöitä sekä finanssialan työnantajia edustava etujärjestö. Osa jäsenistä hoitaa lakisääteisiä sosiaaliturvaan kuuluvia vakuutuksia.

FK - JOTTA RAHA RIITTÄISI.

Suomen Tilaajavastuu Oy tarjoaa tarvittavat palvelut sekä veronumerolain että tilaajavastuulain noudattamista varten. Suomen Tilaajavastuu Oy:n tuoteperheeseen kuuluvat Veronumero.fi-, Korjausurakka.fi- ja Tilaajavastuu.fi-palvelut.