Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Suomen Luonnonsuojelun Säätiö täytti 50 vuotta

Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen Luonnonsuojelun Säätiö täytti 50 vuotta

Julkaistu: 04.05.2012 klo 14:00
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen Luonnonsuojelun Säätiö juhli perjantaina 4.5.2012 50-vuotista taivaltaan jakamalla apurahoja luonnon- ja ympäristönsuojelua edistäviin tieteellisiin ja muihin hankkeisiin.

Säätiön hallitus myönsi 21 apurahaa, joiden yhteisumma on 35 550 euroa. Pääpaino oli edellisten vuosien tapaan Itämeren suojelun edistämisessä. Rafael Kuusakosken muistorahastosta ja Itämeri-rahastosta annettiin molemmista tukea viidelle hankkeelle. Apurahahakemuksia vastaanotettiin 78, ja niiden yhteissumma oli 195 319 euroa.

Luettelo apurahan saajista sekä kuvaukset tuettavista hankkeista löytyvät säätiön verkkosivuilta www.luonnonsuojelunsaatio.fi.

”Suomen Luonnonsuojelun Säätiö on koko 50-vuotisen historiansa aikana voinut toimia monien keskeisten luonnonsuojelu- ja tutkimushankkeiden tukijana ja kannustajana. 2000-luvun alussa perustettujen erityisrahastojen, Rafael Kuusakosken muistorahaston ja Itämerirahaston, ansiosta Itämeren suojelua edistävät tutkimukset ja hankkeet ovat olleet merkittävä osa säätiön toimintaa”, kertoo säätiön asiamies Tarja Ketola.

50-vuotisjuhlassa säätiön perustajajäsenelle, varatuomari Eero-Pekka Paavolaiselle luovutettiin Suomen luonnonsuojeluliiton mitali tunnustuksena pitkäaikaisesta ja monipuolisesta työstä vapaaehtoisen luonnonsuojelutyön eri tehtävissä.

Tunnustuksia jaettiin myös lahjoittajille. Seitsemälle yritykselle luovutettiin säätiön kummikirjat kiitoksena säätiön toiminnan säännöllisestä tukemisesta. Yritykset ovat Ahlstrom Oyj, Kuusakoski Oy, Nordea Pankki Suomi Oyj, Osuuskunta Tradeka-yhtymä, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, Valio Oy ja Wärtsilä Oyj.

Vuonna 1962 perustettu säätiö tukee sääntöjensä mukaisesti luonnon- ja ympäristönsuojelua Suomessa ja edistää alan tutkimustyötä. Se jakaa apurahoja tieteelliseen ja taiteelliseen työhön, julkaisutoimintaan, luonnonharrastustoimintaan ja luonnonkuvaukseen.

Suomen Luonnonsuojelun Säätiön toimintaa voi tukea lahjoituksin (pankkitili: FI32 1031 5001 6305 32).

LISÄTIEDOT

Suomen Luonnonsuojelun Säätiön 50-vuotisjuhlan tapahtumapaikkana 4.5. klo13-18 on Ravintola Piste (os. Ensi Linja 1, Helsinki). Tilaisuuteen on kutsuttu apurahan saajat. Myös toimittajat ovat tervetulleita. Lisätietoja: säätiön asiamies Tarja Ketola, tarja.ketola@sll.fi, puh. 040 527 5212

Lisätietoja myös:
hallituksen varapuheenjohtaja Esko Joutsamo, esko.joutsamo@netti.fi, puh. 050 564 1789

Suomen Luonnonsuojelun Säätiön verkkosivut (joilla mm. täydellinen luettelo apurahan saaneista):