Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » S-Pankki teki 7,9 miljoonan euron tuloksen

S-Pankki teki 7,9 miljoonan euron tuloksen

Julkaistu: 15.02.2012 klo 09:30
Julkaisija: SOK

S-ryhmään kuuluva S-Pankki teki viime vuonna 7,9 miljoonan euron tuloksen. Tulos heikentyi edellisestä vuodesta noin 4,6 miljoonaa euroa. S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula pitää tulosta kuitenkin hyvänä.

– Toimintamme ensisijainen tarkoitus on rakentaa pankkipalveluita S-ryhmän asiakkaiden käyttöön ja tukea sen päätoimialaa eli vähittäiskauppaa. Tulosta tarvitsemme, jotta voimme jatkossakin kasvaa ja kehittää palveluitamme, hän sanoo.

S-Pankin tuloksessa näkyi palveluiden käytön voimakas lisääntyminen. Vuoden 2011 aikana S-Etukortti Visan käyttäjämäärä kasvoi 42,8 prosenttia. Vuoden vaihteeseen mennessä 948 000 S-ryhmän asiakasta oli ottanut käyttöönsä S-Pankin Visan. Yksityishenkilöiden tekemien talletusten määrä kasvoi 82 miljoonaa euroa. Vuoden lopussa yksityishenkilöillä oli 2 372 miljoonaa euroa S-Pankin tileillä.

– Vaikka käyttäjämäärät ovat kasvaneet jatkuvasti, suurin haasteemme on edelleen tunnettuus. Moni suomalainen kuluttaja tuntee nimen S-Pankki, mutta ei silti tiedä, mihin kaikkeen sen maksuttomia palveluita voi käyttää, Ylihurula sanoo.

S-Pankin vakavaraisuusaste oli vuoden 2011 lopussa 16,3 prosenttia. Vaikka vakavaraisuusaste laski edellisestä vuodesta, se oli edelleen selvästi yli viranomaisten asettaman kahdeksan prosentin vähimmäisvaatimuksen.

S-Pankki numeroina 31.12.2011

2 452 000 asiakasta
948 000 S-Etukortti Visan käyttäjää
2 372 miljoonaa euroa yksityisasiakkaiden talletuksia
301 miljoonaa euroa myönnettyjä luottoja
1 066 000 sähköisten palveluiden käyttäjää
16,3 %:n vakavaraisuusaste

Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@sok.fi.

S-ryhmään kuuluva S-Pankki on suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,5 miljoonaa asiakasta. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin tuhannessa S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelinpalvelun kautta. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus.