Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Rakennusliitto tukee Rehulaa:Alihankintaketjut selkeiksi ja läpinäkyviksi

Rakennusliitto ry

Rakennusliitto tukee Rehulaa:Alihankintaketjut selkeiksi ja läpinäkyviksi

Julkaistu: 18.10.2010 klo 10:58
Julkaisija: Rakennusliitto ry

Rakennusliitto on valmis tukemaan ja auttamaan kaikin tavoin sosiaali- ja terveysministeri Juha Rehulaa (kesk.) tilaajavastuulain parantamiseksi.

Ministeri Juha Rehula kertoi maanantaiaamuna alkaneensa selvittää työministeri Anni Sinnemäen (vihr.) kanssa tilaajavastuulain muuttamista, jotta alihankintaketjutus saataisiin selkeämmäksi.  Tähän on johtanut Olkiluodon ydinvoimalatyömaalla syyskuussa pidetty työsuojelutarkastus, joka meni mönkään Arevan estettyä tarkastajien pääsyn työmaalle.

Rakennusliiton puheenjohtajan Matti Harjuniemen mukaan rakennusalan pelisääntöjen pitäisi olla yksinkertaisia ja selkeitä. Nyt ei niin ole.

-Rakennusalan työmarkkinajärjestöt tukevat vahvasti toimia, joilla vastuita selkiytetään ja harmaata taloutta vähennetään. Alan järjestöillä on selkeät kannat siitä, miten lakia on muutettava ja miten sen voimaa lisätään.  Kun ministeri Rehula on hankkeessa tosissaan, me annamme kyllä tässä kaiken mahdollisen avun ja tuen, sanoo puheenjohtaja Harjuniemi.

Matti Harjuniemi, 050 1586