Etusivu » Tiedotteet » Pääuutinen » Pukeudu Punaiseen Päivä torstaina 23.9.

Suomen Sydänliitto ry

Pukeudu Punaiseen Päivä torstaina 23.9.

Julkaistu: 02.09.2010 klo 14:00
Julkaisija: Suomen Sydänliitto ry

Suomen Sydänliiton NaisenSydän-ohjelman Punainen-kampanja: Pukeudu Punaiseen Päivä torstaina 23.9.

TIEDOTE 2.9.2010
julkaisuvapaa klo 14.00

Pukeudu Punaiseen Päivä torstaina 23.9.

Suomen Sydänliitto haastaa naiset tekemään sydänterveyden näkyväksi syyskuun 23. päivänä. Pukeudu Punaiseen Päivä on osa Sydänliiton NaisenSydän-ohjelman toteutusta. Esimerkkinä tapahtumalle on Amerikan Sydänjärjestön Wear Red Day. Päivän tavoitteena on lisätä tietoisuutta naisten valtimotaudeista ja tehdä tutuksi punainen mekko naisen sydänterveyden tunnuksena.

Naisten sydänterveyden edistämistä voi tukea pukeutumalla punaiseen
Monet Sydänliiton sidosryhmät, ammattijärjestöt, poliitikot sekä yritykset ovat jo ilmoittaneet viettävänsä Pukeudu Punaiseen Päivää. Naisten sydänterveyden edistämiselle voi osoittaa tukensa pukemalla ylleen jotain punaista - paidan, mekon, solmion, huivin jne. Työpaikat, ystäväverkostot ja yhteisöt voivat ilmoittautua Pukeudu Punaiseen Päivän viettäjiksi www.punainen.fi -verkkosivuilla. Kaverihaasteita voi välittää myös Punaisen Facebook-sivun kautta (hakusana Punainen).

Punainen-kampanjassa on yhteistyökumppaneina yhteensä seitsemän yritystä ja tuotemerkkiä, jotka toteuttavat Pukeudu Punaiseen Päivää omassa toiminnassaan: Anna, Saarioinen, Becel, Radio Aalto, Lady Line, KappAhl ja Pansuola.

Valtimotaudit ovat ehkäistävissä

Suomen Sydänliitto käynnisti jo 2000-luvun alussa NaisenSydän-ohjelman naisten valtimotautien ehkäisemiseksi. Viime vuosina ohjelman Punainen-kampanja on tehostetusti suunnannut tiedotusta keski-iän kynnyksellä oleviin nuoriin naisiin, jotta nämä riittävän varhain omaksuisivat sairastumista ehkäiseviä elintapoja. Jopa 80 prosenttia sepelvaltimotaudista ja tyypin 2 diabeteksesta olisi ehkäistävissä terveillä elintapavalinnoilla.

Kovat Koroissa Nyt!

Suomen eturivin naisrockareiden ja Punaisen naissynergia huipentuu Pukeudu Punaiseen Päivän iltana klo 20 rocknaisten ilotulitukseksi Helsingin Tavastialla, missä jyrähtää huikea Rockin korkeat korot 10-vuotisjuhlakonsertti Kovat Koroissa Nyt!

ohjelmapäällikkö Anna-Liisa Rajala, Suomen Sydänliitto, NaisenSydän-ohjelma