Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Uusi suomalainen peli-startup ponnistaa maailmalle

Pixel Ceremony Oy

Uusi suomalainen peli-startup ponnistaa maailmalle

Julkaistu: 08.04.2016 klo 09:35
Julkaisija: Pixel Ceremony Oy

Uusi suomalainen pelitalo Pixel Ceremony julkaisi eilen Suomessa ensimmäisen pelinsä nimeltään Paper Fruits. Paper Fruits ylsi avauspäivänään heti ladatuimpien sovellusten joukkoon. Yritys tähtää lyhyen Suomessa suoritettavan testiajan jälkeen Yhdysvaltojen markkinoille.

Paper Fruits on yksinkertainen mutta tarpeeksi vaativa sanapeli minimalistisilla grafiikoilla. Pelissä yhdistetään kirjaimista sanoja, jotka katoavat ja pudottavat paperisia hedelmiä ruudulta, jolloin pelaaja pääsee tasojen läpi samalla kehittäen sanavarastoaan ja ratkaisukykyään.

“Halusimme tehdä pelin, jota on helppo pelata mutta joka on silti koukuttava ja tarpeeksi haastava”, kertoo pelikehittäjä Sami Salmenkivi. “Paper Fruits -pelissä yhdistyy elementtejä suosituista peleistä kuten Sanaristikoista ja Candy Crush -tyyppisisistä peleistä aina Tetrikseen asti”, Salmenkivi lisää. Pelissä on myös nopeasti reaaliajassa pelattava live-action-kaksinpeli, jossa voi haastaa Facebook- kavereita tai satunnaisia vastustajia.

Peliä on suunniteltu New York–Helsinki–Lappeenranta-akselilla. Pixel Ceremonyn pieneen tiimiin kuuluu pelisuunnittelijoita ja ohjelmoijia, jotka ovat olleet mukana toteuttamassa Google Playn ja App Storen featured-listoille päässeitä, maailman tunnetuimpien pelijulkaisijoiden (Chillingo ja 6waves) pelejä. Yrityksessä ja pelinkehityksessä ovat mukana Sami Salmenkivi ja Miikka Eskola, joilla on pitkän linjan kokemus yritysten lanseerauksesta ja markkinoinnista.

Pelin voi ladata ilmaiseksi App Storesta:

Android-versio julkaistaan pian.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Pixel Ceremony Ltd,