Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Uusi selvitys: kolmasosa teollisuuden liikevaihdosta ohjelmistoriippuvaista

Teknologiateollisuus ry

Uusi selvitys: kolmasosa teollisuuden liikevaihdosta ohjelmistoriippuvaista

Kutsu.
Julkaistu: 03.10.2011 klo 13:44
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Teolliset tuotteet sisältävät yhä useammin ohjelmistoja – ilman että loppukäyttäjä sitä välttämättä edes tiedostaa. Teollisuusyritysten Suomen-yksiköiden liikevaihdosta 39 miljardia euroa eli lähes kolmasosa tulee ohjelmistoista riippuvaisista tuotteista. Ohjelmistokehittäjien rooli teollisuusyrityksissä on huomattava.

Uusi selvitys ruotii sulautettujen ohjelmistojen ja ohjelmisto-osaamisen merkitystä Suomen teollisuudelle ja kansantaloudelle.

Tervetuloa kuulemaan tuoreita tutkimustuloksia torstaina 6.10. klo 11.45–13.00 ECT Forumiin Helsingin Messukeskukseen. Etlan tutkimuspäällikkö Jyrki Ali-Yrkkö esittelee selvityksen tuloksia, minkä jälkeen asiantuntijoista ja yritysedustajista koostuva paneeli keskustelee ohjelmistojen merkityksestä Suomen teollisuudelle.

Tilaisuudessa julkaistaan Ali-Yrkön, Tuomo Nikulaisen ja Timo Seppälän Etlassa tekemä selvitys Softaa koneisiin! – Ohjelmisto-osaaminen suomalaisen teollisuuden uudistajana. Selvityksen ovat rahoittaneet Teknologiateollisuus ry ja Tekes.

Lehdistön akkreditoituminen

ECT Forumin ohjelma

Jyrki Ali-Yrkkö on median haastateltavissa tilaisuuden jälkeen.

Haastatteluista sopiminen ja lisätiedot:

Asiantuntija Marja Hamilo, Teknologiateollisuus ry, marja.hamilo(at)teknologiateollisuus.fi, puh. (09) 192 3395