Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Turun vankilan vangit sisustivat design-asuntoja Kakolanmäellä

Forenom

Turun vankilan vangit sisustivat design-asuntoja Kakolanmäellä

Julkaistu: 19.07.2016 klo 10:55
Julkaisija: Forenom

Majoituspalvelut Forenom Oy avaa 1.syyskuuta 2016 Turun Kakolanmäen vanhaan vankimielisairaalaan uusia design-asuntoja. Turun vankilan vangit ovat mukana toteuttamassa Kakolanmäen design-asuntojen sisustusta yhdessä Forenomin sisustussuunnittelijan kanssa.

Asunnot ovat yhdistetty useammasta vanhasta sellistä, tuoden huoneistoihin yllättäviä ja virkistäviä pohjia. Rouheat alkuperäiset punatiiliseinät sekä massiiviset betonirakenteet on yhdistetty nykyajan laadukkaisiin materiaaleihin ja kalusteisiin.

Halusimme kytkeä vankilan tunnettua historiaa tähän päivään. Halusimme kunnioittaa vanhaa perustaa, mutta luoda rohkeasti uutta positiivisella tavalla, kertoo Forenomin sisustussuunnittelija Emilia Hobin.

– Emme keskity pelkästään siihen, miltä kohteessa näyttää. Haluamme viedä suunnittelun seuraavalle tasolle ja tuoda tavaroiden ja sisustuksen taustalle tarinoita'', Hobin lisää.

Turun vankilan vangit ovat valmistaneet 37 uuteen design-asuntoon käsintehtyjä kelloja ja kylpyhuonejakkaroita.

Kellot ovat parhaillaan valmistuksessa Turun vankilassa, josta ne toimitetaan asuntoihin elokuussa 2016. Jokainen vankien valmistama kello suunnitellaan, valmistetaan ja toimitetaan juuri Kakolanmäen asuntoja varten.

Tämä on meidän tapamme kunnioittaa Kakolanmäen historiaa ja tukea rikosseuraamuslaitoksen toimintaa. Olemme iloisia päästessämme tuomaan esille, kuinka laadukasta käsityötä Turun vankilan vangit meille toimittivat'', Hobin kertoo.

Faktat:

• Turun vankila kuuluu Länsi-Suomen rikosseuraamusalueeseen.
  • Turun vankilan työtoiminnassa vangeilla on mahdollisuus työskennellä metalli- tai puusepänteollisuudessa,      kirjansidontatöissä, verhoomossa, ompelimossa tai kudontapajalla.
  • Historialliseen vankilaan rakennetut design-asunnot aukeavat yövieraille 1.syyskuuta 2016.
  • Vanhoihin selleihin rakennetuissa asunnoissa voi majoittua yhdestä yöstä useaan kuukauteen.

Emilia Hobin, projektipäällikkö, Forenom, 040 773 0773, emilia.hobin@forenom.fi

Tutustu uusiin asuntoihin: http://forenom.fi/kakolanmaki

Vankilapakopeli netissä, palkintona ilmainen majoitus Kakolanmäellä: http://forenom.fi/vankilapako

Forenom tarjoaa yli 3500 valmiiksi kalustettua asuntoa, huoneistohotelleja sekä hostelleja ympäri Pohjoismaiden. Forenom on Barona Groupin vuodesta 2001 toiminut tytäryhtiö, alansa markkinajohtaja Pohjoismaissa sekä suurimpia toimijoita Euroopassa. Forenom palvelee vuosittain yli 6000 yritysasiakasta ja yrityksen tiloissa majoittuu noin 60 000 ihmistä vuosittain.