Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Suomalaiselle meriklusterille näkyvyyttä Miami Cruise Shipping 2013 messuilla

SHIPSU

Suomalaiselle meriklusterille näkyvyyttä Miami Cruise Shipping 2013 messuilla

Julkaistu: 21.03.2013 klo 11:15
Julkaisija: SHIPSU

Maailman risteilyalan pääkaupungissa, Miamissa järjestetään vuosittain alan päätapahtuma Miami Cruise Shipping eli alalla tutummin ”Seatrade” -messut. Kyseinen tapahtuma yhdistää alan toimijat yhteen paikkaan verkostoitumaan, etsimään uusia toimijoita ja tietenkin, toimijat etsivät uusia asiakkaita. Shipsu -verkkopalvelu tekee tätä samaa koko ajan Internetissä, itse kehittämällään järjestelmäalustalla, joka tuo alan toimijat keskitetylle markkinapaikalle käyttäen nykyaikaista lähestymistapaa, joka on yksilöille tuttu verkkokaupoista ja sosiaalisesta mediasta. Shipsu tarjoaa selkeän visuaalisen kauppapaikan, jossa suomalaiset risteilyalan osaajat voivat verkottua ja esitellä ostaja-asiakkaille, mitä he ovat tehneet viimeisten vuosikymmenten aikana maailman suurimpien risteilijävarustamojen laivoihin.

Ostajat haltioissaan ostotoimintaa helpottavasta tuotteesta

Ostajat, eli laivanomistajat, telakat sekä edellä mainittujen kokonaistoimittajat pitävät palvelua ratkaisuna yhteen merkittävään ongelmaan. Laivanrakennusalan rakennustapa- ja materiaalisäädökset ovat erilaiset kuin maapuolen rakentamisessa. Näille erikoistoimijoille ei ole ollut vastaavaa kauppapaikkaa aikaisemmin. Informaatiota, joka on nyt suodatettu ja kontrolloitu palveluntarjoajan eli Shipsu:n toimesta. Avoimet tarjouspyynnöt ja visuaalinen tarjonta helpottaa ostajien työtä huomattavasti.

Shipsu, Operatiivinen johtaja ja yksi perustajista, Mikko Varjanne kertoo myös messujen olleen menestys siinä mielessä, että varustamot innostuivat aiemmin keskusteltua syvemmästä yhteistyöstä. ”Tästä on mielenkiintoista jatkaa seuraaviin merkkipaaluihin, kun ensin teemme lujasti töitä valmistaessamme rajapintamahdollisuuksia kuvauksia IT-miesten kanssa”, Varjanne toteaa.

Suomalaisille laadukasta näkyvyyttä

Messuilla Shipsu esitteli verkkopalveluaan mutta samalla tarkoitus oli koko ajan palvelua esitellessä tuoda tietoutta siellä olevista yrityksistä, heidän tuotteistaan, palveluistaan ja vaikuttavista referenssilistoistaan. ”Ostajilla on yllättävän vähän tietoa alkuperäisistä tavarantoimittajista. Varustamot ovat ostaneet laivan kokonaisena telakalta, eivät vain sen osia. Nyt, kun varustamot investoivat olemassa oleviin laivoihin n. 4 Miljardia USD vuosittain, he ovat kiinnostuneita alkuperäistoimittajista spesifioidessaan projektejaan ja ovat kiitollisia palvelun tuomasta markkinapaikasta ja sen luomasta läpinäkyvyydestä”, valottaa Varjanne. Esimerkkinä hän kertoo muutaman suomalaisen yrityksen tuotteista ja palveluista, jotka liittyivät vasta messuviikon alussa mutta silti saivat heti huomiota ostajien silmissä verkkopalvelua esiteltäessä saman viikon messuilla ja tietenkin sen jälkeenkin jatkuvasti. Verkko- ja pilvipalvelut ovat nykypäivää kaikilla aloilla.

Julkaisuvapaa 21/3/2013

Mikko Varjanne

Globaaleille markkinoille Suomesta

SHIPSU verkkopalvelu on Internetissä toimiva nk. verkkopalvelu, joka on kehitetty Suomessa ja se tuo maailmanlaajuisen ratkaisun tämän erikoistoimialan tarpeisiin. SHIPSU -verkkopalvelun päätarkoitus on lisätä ja parantaa meriteollisuusyritysten tunnettavuutta ja mahdollisuuksia tehdä kauppaa menestyksekkäästi kansainvälisillä markkinoilla. Verkkopalveluun voi tutustua osoitteessa www.SHIPSU.com