Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Senaatti-kiinteistöt tehostaa projektejaan Improlityn ohjelmiston avulla

Ketosoftware

Senaatti-kiinteistöt tehostaa projektejaan Improlityn ohjelmiston avulla

Julkaistu: 30.06.2015 klo 14:15
Julkaisija: Ketosoftware

Improlity Oy (Keto Software) on sopinut portfolio- ja projektinhallintajärjestelmän toimittamisesta Senaatti-kiinteistöille. Uudella järjestelmällä haetaan tehoa ja hallittavuutta aluksi ainakin ICT- projekteihin.

Senaatti-kiinteistöillä on käynnissä lukuisia erilaisia projekteja, ja lisäksi sen toiminta on hyvin pitkälle ulkoistettua. Nämä tekijät saivat yrityksen uudistamaan projektinhallintajärjestelmäänsä. Päätavoitteena on saada uuden järjestelmän myötä ICT-kehityshankkeet haltuun.
– Projektipäällikkömme tarvitsevat hyvät eväät projektien johtamiseen ja lisäksi halutaan välineitä kehitysprojektisalkkujen hallitsemiseen. Toiminnan tehostamisen lisäksi talousseuranta halutaan saada entistä paremmalle tasolle, sanoo Senaatti-kiinteistöjen tietohallintojohtaja Jussi Hirvelä.
Järjestelmän käy􏰀ttöä saatetaan laajentaa myöhemmin muillekin osa-alueille.
– Ensin keräämme käyttökokemusta ja sitten tutkimme eri vaihtoehtoja. Uskon, että Improlityn kanssa saamme hommat hyvin toimimaan, Hirvelä lisää.

Improlity Oy valittiin järjestelmätoimittajaksi julkisen kilpailutuksen kautta, jossa oli lopulta mukana seitsemän vakavasti otettavaa yritystä. Kilpailutuksessa laatutekijät painoivat 60 % ja hinta 40 %. Tärkeitä valintakriteerejä olivat muun muassa järjestelmän käytön ketteryys sekä projektiryhmän henkilöiden asiantuntemus.
– Meillä oli tiukat ja tarkalla tasolla määritellyt kriteerit. Monissa muissa ratkaisuissa vastaan tuli lisenssihinnoittelu, mutta me emme voi rakentaa siiloja ja jäykkiä rakenteita, vaan lähtökohtana on avoimuusperiaate. Pitkälle ulkoistetussa toiminnassa joudumme sopeutumaan hyvinkin erilaisiin toimintamalleihin. Ulkopuolisilla toimijoillamme täytyy olla mahdollisuus päästä järjestelmään helposti ilman erillisiä lisenssejä, Hirvelä sanoo.

Improlity Oy:n myyntijohtaja Jarmo Mertovaara on erittäin tyytyväinen yhteistyön alkamiseen.
– Järjestelmämme avulla Senaatti-kiinteistöt pystyy hoitamaan hankkeensa tehokkaasti, seuraamaan resursseja ja ajankäyttöä sekä liittämään mukaan erilaisia kumppaneita. Järjestelmä toimii hyvänä apuna suunnittelussa ja kustannusten seurannassa sekä toiminnan ennustamisessa, hän vahvistaa.

Senaatti-kiinteistöt, Jussi Hirvelä, puh. 040 527 1019
Improlity Oy (Keto Software), Jarmo Mertovaara, puh. 0400 414 038

Senaa􏰁tti-kiinteistöt on val􏰂tionvarainministeriön alainen liikelaitos, jonka tehtävänä on toimia val􏰂tion työympäristö- ja toimiti􏰂la-asiantun􏰂jana. Senaa􏰁tti-kiinteistöt tarjoaa ja tuo􏰀ttaa palveluita ensisijaises􏰂ti val􏰂tionhallinnolle. Senaatilla on 6,4 miljoonaa neliömetriä vuokra􏰀ttavaa 􏰂tilaa ja sen vuotuinen liikevaihto on noin 600 miljoonaa euroa. Työntekijöitä on noin 280. www.senaatti.fi

Improlity Oy (Keto Software) on yksityisomistuksessa oleva ohjelmistoyritys, jonka päätuotteet ovat projektinhallinnan ja johtamisen työkalut: Improlity Idea, Improlity Project ja Improlity Quality. Järjestelmillä hallitaan erilaisia liiketoimintaprosesseja ja luodaan innovatiivisia uusia ratkaisuja. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Hyvinkäällä. Lisäksi sillä on toimipisteet Bristolissa (UK) ja Oulussa. www.ketosoftware.com