Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Profiumille miljoonan euron tilaus kansainväliseltä uutistoimistolta

Profium

Profiumille miljoonan euron tilaus kansainväliseltä uutistoimistolta

Julkaistu: 13.12.2011 klo 12:48
Julkaisija: Profium

Profiumille miljoonan euron tilaus kansainväliseltä uutistoimistolta

Maailman vanhin ja kolmanneksi suurin uutistoimisto AFP (Agence France-Presse) on tehnyt sopimuksen suomalaisen Profium Oy:n kanssa Metadata Server (MDS) -lisenssien käytön laajentamisesta maailmanlaajuiseksi. Sopimuksen arvo on yli miljoona euroa.

AFP-uutistoimisto käyttää Profiumin kehittämää teknologiaa kohdentamaan uutisia asiakkaidensa kiinnostusten mukaan. Lisenssin laajentamisen myötä järjestelmään päivitetään uusia semanttisiin verkkoteknologioihin perustuvia ominaisuuksia.

"Kauppa on osoitus Profiumin semanttisia verkkoteknologioita hyödyntävien tuotteiden soveltuvuudesta reaaliaikaisten multimediatuotteiden monikanavaiseen jakeluun. MDS-tuotteen päättelykyvykkyydet tulevat nyt täysimääräiseen käyttöön AFP:n soveltaessa niitä asiakkaidensa kiinnostuksien ja uutisten metatietojen väliseen älykkääseen yhdistämiseen", Profiumin toimitusjohtaja Janne Saarela sanoo.

"AFP haluaa olla kilpailukykyinen uutismarkkinoilla tuottamalla korkealaatuisia uutisia ja takaamalla niiden nopean ja luotettavan jakelun useille B2B-asiakkaille globaalisti. AFP on laajentanut käyttöoikeutta Profiumin Metadata Server -ohjelmistoon, jonka semanttiset kyvyt antavat mahdollisuuden määritellä asiakkaiden kiinnostusprofiilit helppokäyttöisillä työkaluilla ja varmistaa, että nämä saavat varmasti heitä kiinnostavat uutiset",  AFP:n tietohallintojohtaja Jean-François Wets sanoo.

Janne Saarela, toimitusjohtaja / Profium Oy, janne.saarela@profium.com , puh. +358 40 508 4767
Jean-François Wets, tietohallintojohtaja / AFP, jean-francois.wets@afp.com

AFP
AFP on kansainvälinen uutistoimisto, jonka nopea, tarkka ja syväluotaava uutisointi kattaa koko maailman sodista ja konflikteista aina urheiluun ja viihteeseen ulottuen  myös terveyden, tieteen ja teknologian uusimpiin läpimurtoihin. AFP:n 2900 toimittajaa kattavat lähes koko maailman uutisoiden ympäri vuorokauden kuudella kielellä. AFP toimittaa uutisia videoina, tekstinä, kuvina, grafiikkana ja multimedian keinoin laajalle asiakaskunnalleen, johon kuuluu kansainvälisiä sanoma- ja aikakauslehtiä, radio- ja tv-kanavia, nettisivustoja, portaaleja, mobiilioperaattoreita, yrityksiä sekä julkishallinnon organisaatioita. AFP on perustettu 1835 nimellä Havas ja se on maailman vanhin uutistoimisto.

Profium Profium parantaa asiakkaidensa kilpailukykyä ja luo heille uusia digitaaliseen sisältöön pohjautuvia liiketoimintamahdollisuuksia semanttisen webin teknologioita tukevilla ohjelmistotuotteilla.