Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Ovako Imatran tuotannon järjestelmät laajentuvat kattavaksi MES-ratkaisuksi

Syncron Tech Oy

Ovako Imatran tuotannon järjestelmät laajentuvat kattavaksi MES-ratkaisuksi

Julkaistu: 02.11.2010 klo 21:49
Julkaisija: Syncron Tech Oy

Erikoisterästankoja vaativalle auto- ja konepajateollisuudelle valmistava Ovako Bar Oy Ab on käynnistänyt Imatran tehtaallaan mittavan järjestelmäuudistuksen, jossa uusitaan sekä toiminnanohjausjärjestelmä että laadunhallintalaboratorion- ja valmistuksen suunnittelujärjestelmät. Jälkimmäiset toimittaa Syncron Tech. Projektin tuloksena Ovako Imatralla tulee olemaan käytössään tuotannon hallinnassa kattava MES-ratkaisu (MES = Manufacturing Execution System)

Erikoisterästankoja vaativalle auto- ja konepajateollisuudelle valmistava Ovako Bar Oy Ab on käynnistänyt Imatran-tehtaallaan mittavan järjestelmäuudistuksen, jossa uusitaan sekä toiminnanohjausjärjestelmä että laadunhallintalaboratorion- ja valmistuksen suunnittelujärjestelmät. Jälkimmäiset toimittaa Syncron Tech. Projektin tuloksena Ovako Imatralla on käytössään tuotannon hallinnassa kattava MES-ratkaisu (MES = Manufacturing Execution System).

– Uudet järjestelmät varmistavat osaltaan Imatran terästehtaan kilpailukyvyn ja kustannustehokkuuden tulevaisuudessa. Toiminnanohjausta ja valmistuksen suunnittelua kehittämällä pystytään parantamaan toimitusvarmuutta, lyhentämään tuotannon läpimenoaikoja, vähentämään raaka-aine- ja tuotevarastoja sekä nostamaan työn ja materiaalin tuottavuutta, tehtaanjohtaja Heikki Nyholm kertoo.

Järjestelmäkokonaisuus on tuotantokäytössä syksyllä 2012. Projektin toteutus perustuu vuonna 2007 aloitettuun huolelliseen valmistelutyöhön. Nyt ollaan määrittelyvaiheessa.

Kaksivuotisen hankkeen ensimmäisessä vaiheessa otetaan käyttöön Syncron Techin järjestelmistä laadunhallintalaboratorion järjestelmä. Samalla laajennetaan ja päivitetään Syncron Techin aiemmin toimittamat tehtaan valmistuksen ohjauksen järjestelmät. Toisessa vaiheessa uusitaan tehtaan valmistuksen ohjauksen järjestelmä. Uusi järjestelmä perustuu SyncPlanner-tuotteeseen.

– Meillä on ennestään kokemusta Syncron Techistä, mikä yhdistyneenä kilpailukykyiseen järjestelmäkokonaisuuteen ratkaisi asian yrityksen ja sen tuotteiden hyväksi. He tuntevat tehtaamme ja sen toiminnan, ja uskomme Syncron Techin tuotteiden sopivan tarpeisiimme, projektipäällikkö Sakari Sihvo toteaa.

– Ovako Imatra on pitkäaikainen asiakkaamme, ja on hienoa päästä jatkamaan yhteistyötä. Hankkeen myötä toimittamamme järjestelmät kattavat laajasti tuotannon hallinnon ja suunnittelun ja ovat näin malliesimerkki SyncMES-konseptistamme. Hanke on myös merkittävä referenssi SyncPlanner-tuotteelle, Syncron Techin toimitusjohtaja Jussi Kontola iloitsee.

Jussi Kontola

Syncron Tech Oy