Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Myöhäis-startup kasvoi 125 %

Myöhäis-startup kasvoi 125 %

Julkaistu: 05.05.2015 klo 08:00
Julkaisija: Numeron Oy

Työvoiman hallinnan ohjelmistoa tarjoava Numeron Oy yli kaksinkertaisti liikevaihtonsa viime vuonna 3,4 miljoonaan euroon. Taloudellinen kasvu mahdollisti myös 30 uuden työntekijän rekrytoinnin.

Harvinaislaatuisessa kasvuvauhdissa oleva Numeron toimii Tampereella ja Helsingissä. Numeronin asiakkaina ovat suuret henkilöstövaltaiset yritykset ja julkishallinnon organisaatiot, joille Numeron toimittaa työvoiman optimointiin tarkoitettua ohjelmistoa SaaS-palvelumallilla.

”Voisi sanoa, että olemme yrityksenä myöhäis-startup. Historiaa meillä on takana jo yli 20 vuotta ja olemme kasvaneet hiljalleen, kunnes muutama vuosi sitten teimme merkittävän strategisen suunnanmuutoksen ja kasvumme sai uuden kulmakertoimen. Uusi päätuotteemme Numeron WFM (Workforce Management) keskittyy työvoiman optimointiin, kuten työvuorosuunnitteluun, sen automatisointiin sekä päivittäiseen töiden järjestelyyn. Toimintaa näin tehostamalla on saavutettavissa jopa 10 prosentin säästöt henkilöstökuluissa. Näinä aikoina se kiinnostaa erityisesti työvoimavaltaisia yrityksiä”, sanoo yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Seppo Varpukari.

”Vanhakin yritys voi kehittyä ja lähteä nousukiitoon. Rutinoitumisen estämiseksi yrityksen tulee jatkuvasti seurata alansa kehitystä, kuunnella asiakkaitaan ja innovoida. Lisäksi yrityksellä tulee olla rohkeutta tehdä merkittäviäkin muutoksia toiminnassa. Startup-tyylistä riskinottoa ja hypetystäkin se vähän vaatii. Vanhemmalla yrityksellä rahoitustilanne on usein kunnossa ja sen turvin voidaan investoida uuteen. Mekin olemme pysyneet velattomana, vaikka kehitys on ollut huimaa”, Varpukari jatkaa.

Seppo Varpukari
Numeron Oy
seppo.varpukari@numeron.com
www.numeron.com