Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Mika Savolaisesta Maestron uusi toimitusjohtaja

Mika Savolaisesta Maestron uusi toimitusjohtaja

Julkaistu: 08.01.2013 klo 13:00
Julkaisija: Maestro

Mika Savolaisesta Maestron uusi toimitusjohtaja

Kotimaisen ohjelmistotalon perustaja Turo Puittinen siirtyy hallituksen puheenjohtajaksi

Vuonna 1986 perustettu toiminnanohjausjärjestelmiä tarjoava ohjelmistotalo Maestro hakee jatkoa viime vuosien vahvalle kasvulleen nimittämällä uudeksi toimitusjohtajakseen DI Mika Savolaisen, 41.  Savolainen on työskennellyt Maestrossa vuodesta 2007 lähtien, ensin kehitysjohtajana ja sittemmin varatoimitusjohtajana. Savolaisen noustessa toimitusjohtajaksi Maestron nykyinen toimitusjohtaja ja yhtiön perustajiin kuuluva Turo Puittinen siirtyy päätoimisesti yrityksen hallituksen puheenjohtajaksi.

”Maestro on viime vuosina panostanut vahvasti tuotekehitykseen, ja haastamme tosissamme alan globaalit toimijat aidolla kotimaisella ERP-ratkaisulla. Viimeisten viiden tilikauden aikana Maestron keskikasvu on ollut 20 %, ja pidämme kasvutavoitteet korkealla jatkossakin. Keväällä 2013 julkistamme kokonaan uuden tuoteperheen, jolla tavoittelemme johtavaa asemaa sekä kaupan että palvelualojen ohjelmistoissa. Toimitamme kokonaisratkaisun kassalta verkkokauppaan ja ketjun ohjauksesta taloushallintoon saakka”, Savolainen linjaa.

Uusi toimitusjohtaja luottaa tulevaisuudessakin Maestron peruselementteihin: ”Maestron vahvuudet ovat aina olleet mutkattomissa asiakassuhteissa, tiiviissä kumppanuuksissa sekä huippuosaavassa henkilökunnassa. Nämä ovat menestyksemme avaimet myös jatkossa”, Savolainen vakuuttaa.

Hallituksen puheenjohtajan tehtävässä jatkava väistyvä toimitusjohtaja Turo Puittinen uskoo Savolaisen nostavan Maestron yrityksenä seuraavalle tasolle, kun yhtiö siirtyy perustajayrittäjältä ammattijohtajan käsiin. Puittinen keskittyy tukemaan uutta johtoa ja etsimään yritykselle uusia kasvupolkuja: ”Nyt pääsen syventymään ennen kaikkea strategiatyöhön ja valmistelemaan Maestroa kohtaamaan nopeasti muuttuvan alan haasteet”, Puittinen kertoo.

Mika Savolainen, toimitusjohtaja
mika.savolainen@maestro.fi
0207 505 636

Turo Puittinen, hallituksen puheenjohtaja