Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Makula-peli muuttaa arjen seikkailuksi pääkaupunkiseudulla

Miktech Oy

Makula-peli muuttaa arjen seikkailuksi pääkaupunkiseudulla

Julkaistu: 06.05.2014 klo 09:39
Julkaisija: Miktech Oy

OiOi Collective Oy, Observis Oy ja HOK-Elanto järjestävät yhdessä Makula-mobiiliseikkailupelin, jonka pelikenttänä on koko pääkaupunkiseutu. Pelissä tutustutaan kaupunkien ja kaupunginosien historiaan ja paikallisiin piirteisiin ratkomalla päivittäisiä vihjeitä. Peliaikaa on 14.5. saakka, joten vielä ehtii mukaan peliin.

Makula-peli soveltaa OiOin pelikonseptia ja Observiksen teknologiaa HOK-Elannon uuden Makula-tuotesarjan lanseeraamiseen pääkaupunkiseudulla. Maksutonta peliä voi pelata yksin tai yhdessä perheen ja ystävien kanssa. Palkintoina jaetaan S-ryhmän lahjakortteja, joita pelaaja voi parhaimmillaan saada 1300 euron arvosta. Voittomahdollisuuksia voi parantaa keräämällä mahdollisimman paljon pisteitä pelissä.

Makula-peli haastaa ihmiset seikkailemaan arjessa. – Peli on esimerkki siitä, kuinka kaupunkiympäristö voidaan muuttaa pelikentäksi ja miten ihmisiä voidaan houkutella liikkumaan sen sijaan, että pelattaisiin kotona omalla päätelaitteella. Makula-pelissä pelaajien tehtävä on ratkoa päivittäisiä arvoituksia, löytää niiden avulla salaisia koodeja HOK-Elannon myymälöistä sekä suunnistaa rastilta toiselle ympäri pääkaupunkiseutua, kertoo Sami Kämppi OiOista.

Makula-pelin HOK-Elannolle ovat kehittäneet mikkeliläiset startup-yritykset OiOi Collective Oy ja Observis Oy. Pelissä OiOin peli- ja markkinointisuunnitteluosaaminen yhdistyy Observis Oy:n kehittämään paikkatietopalvelualustaan. Molemmat yhtiöt ovat innovaatio- ja teknologiakeskus Miktech Oy:n asiakasyrityksiä, ja OiOi on myös mukana Miktechin startup-valmennuksessa.

Lisätiedot:

Sami Kämppi, OiOi Collective, sami.kamppi@oioi.fi, p. 040 820 4561

Tommi Kainulainen, Observis Oy, tommi.kainulainen@observis.fi,  p. 040 556 2580

Marjo Niittuaho-Nastolin, kehityspäällikkö, Miktech Oy, 0440 361 615, marjo.niittuaho-nastolin@miktech.fi

www.makula.fi, www.oioi.fi, www.observis.fi

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi

Uusi innovaatioympäristö ja start-up intensiivivalmennus on innovaatiotoiminnan ja uusien yrityksien kehittämistapa Miktech Oy:ssä. Valmennuksen tavoitteena on auttaa Etelä-Savon parhaita liikeideoita ja yritystaimia kasvuun, menestykseen ja kansainvälisyyteen. Palvelut on suunnattu erityisesti korkean teknologian ja osaamistason yrityksille, joilla on vahva halu kasvaa ja menestyä. Yrityksiä autetaan liiketoiminnan suunnittelussa, käynnistämisessä ja kehittämisessä. Hanketta rahoittavat Euroopan unionin sosiaalialan rahasto, alueen kunnat ja yritykset. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.