Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Louhi Security on nyt 2NS

Louhi Security on nyt 2NS

Julkaistu: 06.11.2013 klo 09:00
Julkaisija: 2NS

2NS: Tietoturva vaatii yrityskulttuurin, testauksen, tietoturvapolitiikan ja  tuotteiden saumatonta yhteispeliä

Suomalainen tietoturvayhtiö Louhi Security on nyt 2NS, Second Nature Security. Nimenmuutos tukee yrityksen näkemystä siitä, ettei tietoturva voi olla päälle liimattua, vaan keskeinen osa kaikkea toimintaa.

“Tietoverkoissa liikkuu valtava määrä yksilöihin, yrityksiin ja kansalliseen turvallisuuteen liittyvää tietoa. Osa tästä tiedosta on erittäin kriittistä ja sensitiivistä, mutta emme pärjää ilman sitä. Ilman tietoverkoissa olevaa tietoa toimintamme lamaantuisi. Olemme siitä riippuvaisia, mutta emme kohtele sitä sen ansaitsemalla huolella”, toteaa 2NS:n toimitusjohtaja Mika Holmberg.

2NS:n mukaan tietoverkoissa olevaan tietoon liittyy paljon väärinkäytöksiä. Väärinkäytökset saattavat olla joko tahallisia tai huolimattomuudesta ja tietämättömyydestä kumpuavia. Verkossa liikkuu sekä rikollisryhmiä, joita motivoi raha että haktivisteja, joita motivoivat muun muassa poliittiset vaikuttimet. Molemmat pyrkivät hyödyntämään yritysten heikointa lenkkiä päästäkseen haluamaansa lopputulokseen.

“Tietoverkoissa on jatkuvasti käynnissä useiden eri intressiryhmien, hyvien ja pahojen voimien, välinen taistelu vallasta – pääsystä tiedon äärelle. Verkkorikollisuus lisääntyy koko ajan, sillä se on valitettavan kannattavaa bisnestä. Tietoverkkoja, tietoa ja eettisyyttä pitäisikin yrityksissä ja organisaatioissa  käsitellä yhtenä kokonaisuutena, sillä tietoturva koostuu kulttuurin, ohjeistusten, osaamisen ja tuotteiden muodostamasta kokonaisuudesta”, Holmberg toteaa.

Mika Holmberg
Second Nature Security Oy
Keilaranta 1
mika.holmberg(@)2ns.fi