Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Intopalo ja The Qt Company yhteistyöhön teollisen internetin ratkaisuissa

Intopalo Oy

Intopalo ja The Qt Company yhteistyöhön teollisen internetin ratkaisuissa

Julkaistu: 03.09.2015 klo 10:00
Julkaisija: Intopalo Oy

Tamperelainen asiantuntijayritys Intopalo ja Digian tytäryhtiö The Qt Company aloittivat tiiviin yhteistyön, joka luo uusia ratkaisuja Suomen teollisuudessa käytettäviin kosketusnäytöllisiin laitteisiin. Qt on johtava käyttöjärjestelmäriippumaton ohjelmistoalusta, jota käytetään laajalti esimerkiksi prosessi- ja koneteollisuuden kosketusnäytöllisissä ohjauspaneeleissa sekä erilaisissa mobiiliratkaisuissa.

Teollisuudelle tarjottu Qt-osaaminen vahvistuu voimakkaasti Suomessa, sillä teollisen internetin ratkaisuja toteuttava suunnittelutalo Intopalo liittyi toukokuussa viralliseksi Qt Service Partneriksi.

The Qt Company on arvostettu kansainvälinen toimija, jonka kehittäjäverkoston luomia sovelluksia käytetään muun muassa auto-, lääke- ja viihdeteollisuudessa. Yrityksen tutkimus- ja tuotekehitysyksiköt sijaitsevat Suomessa, Saksassa ja Norjassa.

– Toivotamme Intopalon tervetulleeksi maailmanlaajuiseen Qt Service Partner -verkostoon. Qt-teknologian käyttö on voimakkaassa kasvussa teollisen internetin sekä teollisuusautomaation innovaatioissa. Intopalon Qt-osaaminen auttaa yrityksiä näiden innovaatioiden tuotteistamisessa, kertoo The Qt Companyn myynti- ja markkinointijohtaja Juhapekka Niemi.

– Solmittu yhteistyö laajentaa mahdollisuuksiamme tarjota kokonaisvaltaisia käyttöliittymä- ja järjestelmäratkaisuja teollisuusyrityksille Suomessa ja ulkomailla. Samalla Qt-palvelua tarjoava asiantuntijaverkosto laajenee, kertoo Intopalon toimitusjohtaja Juha Latvala.

Qt-ohjelmistoalustaa hyödyntäviä sovelluksia löytyy esimerkiksi työkoneiden kosketusnäytöllisistä ohjauspaneeleista ja erilaisista mobiiliratkaisuista. Myös suomalaisten Jolla-älypuhelimien ohjelmisto perustuu Qt-ohjelmistoalustaan.

– Koska yrityksille räätälöityjen tietoturvallisten tietoverkkoon kytkettyjen tuotteiden ja sovellusten tarjonta tulee kasvamaan, antaa yhteistyö meille yhä paremman kyvykkyyden vastata teollisuuden tuleviinkin tarpeisiin, Latvala sanoo.

Yhteystiedot:

Juha Latvala, toimitusjohtaja Intopalo, puhelin +358 40 807 3939

Intopalo on vaativien kansainvälisten teollisen internetin tuotekehityshankkeiden toteuttaja. Suunnittelutalo sijaitsee Tampereella ja siellä työskentelee yli 30 tietoturvallisten ohjelmistoratkaisujen ammattilaista. Henkilöstön osaaminen perustuu 15:n vuoden kokemukseen ohjelmistoratkaisujen kehittäjänä. Intopalon projektien perustana ovat tuotekehityssolut, jotka mukautuvat asiakkaan tarpeiden mukaan. Lue lisää Intopalosta osoitteesta http://intopalo.com.

The Qt Company on Digia Oyj:n (NASDAQ OMX Helsinki, DIG1V) tytäryhtiö, joka vastaa Qt:n tuotekehityksestä, kaupallistamisesta ja lisensoinnista sekä kaupallisin että avoimen lähdekoodin lisenssein. Maailmanlaajuisesti yli 800 000 ohjelmistokehittäjän käyttämä Qt on C++ -pohjainen kirjasto- ja työkalualusta, jonka avulla on mahdollista kehittää tehokkaita, interaktiivisia ja monialustaisia sovelluksia ja -laitteita. Qt tukee useita eri käyttöjärjestelmiä pöytäkoneista sulautettuihin järjestelmiin ja mobiililaitteisiin ja auttaa ohjelmistokehittäjiä säästämään huomattavasti sovellus- ja laitekehitykseen käytettyä aikaa, kun samaa sovelluskoodia voi helposti hyödyntää uudelleen. Johtavat teollisuusyritykset, kuten Navico, ABB, Pitney Bowes, Thales, Michelin, Magneti Marelli ja Sennheiser käyttävät Qt:tä ajoneuvolaitteistojensa, teollisten automaatiosovellustensa sekä liiketoimintakriittisten järjestelmiensä ohjelmistoalustana. The Qt Company toimii Suomessa, Norjassa, Saksassa, USA:ssa, Venäjällä, Ruotsissa, Kiinassa ja Koreassa. Code Less. Create more. Deploy everywhere. Lue lisää osoitteesta http://qt.io.