Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Finnairin mobiilisovellus sai kansainvälisen Red Dot -palkinnon

Reaktor

Finnairin mobiilisovellus sai kansainvälisen Red Dot -palkinnon

Julkaistu: 30.08.2016 klo 10:30
Julkaisija: Reaktor

Finnairin mobiilisovellus on saanut kansainvälisen Red Dot -designpalkinnon Communications design -kategoriassa. Mobiilisovellus toimii matkustajan apuna matkan eri vaiheissa: sen kautta voi muun muassa varata lentoja, tehdä lähtöselvityksen ja seurata Finnair Plus -pisteiden saldoa.

Finnair on kehittänyt sovelluksen yhdessä suomalaisen teknologiatalon Reaktorin kanssa, joka on Finnairin kumppani myös Finnairin A350-koneiden lennonaikaisen Nordic Sky -viihdejärjestelmän ja -wifi-portaalin kehittämisessä. Sovellus on saatavilla iOS- ja Android-laitteille, ja se on palkittu aiemmin tänä vuonna myös hopeamitalilla European Design Awards -kilpailun mobiilisovellus-kategoriassa.

"Olemme iloisia tästä tunnustuksesta, joka on osoitus siitä, että digitaalisten palveluidemme kehitystyö on oikeilla raiteilla", sanoo Finnairin Direct Business -liiketoiminnasta vastaava johtaja Jaron Millner.

"Tärkein tavoitteemme mobiilisovelluksen kehityksessä on ollut tehdä matkustuskokemuksesta mahdollisimman sujuva. Vahva panostus designiin oli meille itsestäänselvyys heti alusta asti, ja yhdessä Reaktorin kanssa olemme pyrkineet tekemään sovelluksesta sellaisen, että eri toiminnot todella tekevät matkustamisesta helpompaa."

"Finnair teki rohkean päätöksen lähtiessään uudistamaan asiakaskokemusta kokonaisvaltaisesti, ja on tässä monia muita alan toimijoita edellä. Lentoalan ekosysteemi on edelleen hyvin sulkeutunut verrattuna muihin aloihin, ja asiakaskeskeinen palvelusuunnittelu on alalla vielä lapsenkengissä. Me haluamme omalta osaltamme kannustaa alaa eteenpäin, ja tämä tunnustus varmasti auttaa siinä", sanoo Konsta Hansson, Reaktorin lentoalan liiketoiminnasta vastaava johtaja.

Red Dot -designpalkinto palkitsee eri tuotteita parhaasta designista, ja sen tuomaristo koostuu 26 muotoilualan arvostetusta asiantuntijasta.

Lataa sovellus:

Apple Store: https://itunes.apple.com/fi/app/finnair/id933867978?l=fi&mt=8

Google Play for Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.finnair

Finnair Media Desk, +358 9 818 4020, comms(a)finnair.com

www.finnair.com, www.finnairgroup.com

www.twitter.com/Finnair

www.facebook.com/finnair

www.instagram.com/feelfinnair

www.youtube.com/finnair

Images: gallery.finnair.com

Finnair blog: blogs.finnair.com

Reaktor:
Konsta Hansson
General Manager for Reaktor Aero
konsta.hansson@reaktor.com

About Finnair

Finnair flies between Asia, Europe and North America with an emphasis on fast connections via Helsinki, carrying more than ten million passengers annually and connecting 17 cities in Asia with more than 60 destinations in Europe. The airline, a pioneer in sustainable flying, is the European launch customer of the next-generation, eco-smart Airbus A350 XWB aircraft and is the first airline listed in the Leadership Index of the worldwide Carbon Disclosure Project. The only Nordic carrier with a 4-star Skytrax ranking, Finnair has also won the World Airline Award for Best Airline Northern Europe for the past seven years running. Finnair is a member of oneworld, the alliance of the world's leading airlines committed to providing the highest level of service and convenience to frequent international travellers.

About Reaktor

Reaktor is a creative technology house. We construct exceptional digital services. Digital growth is the key to staying ahead of the game. We’ll help you get to the top of the ladder and stay there. Our offices are located in New York, Helsinki and Tokyo. For more information on Reaktor, visit: www.reaktor.com.