Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Espotel ja ruotsalainen Novator Solutions yhteistyöhön

Espotel Oy

Espotel ja ruotsalainen Novator Solutions yhteistyöhön

Julkaistu: 13.05.2014 klo 08:00
Julkaisija: Espotel Oy

Suomen johtava sulautettujen järjestelmien asiantuntija on solminut yhteistyösopimuksen ruotsalaisen testaus- ja mittausjärjestelmiä tarjoavan Novator Solutions kanssa Procket- testausjärjestelmien myymisestä Ruotsissa. Yhteistyön tarkoituksena on toimittaa Espotelin Procket testaus- ja mittausjärjestelmiä ruotsalaisille asiakkaille, niin että Novator vastaa testisovelluksen asiakaskohtaisesta räätälöinnistä ja käyttöönotosta.

”Espotel pyrkii laajentumaan Ruotsissa palveluilla, jotka tarjoavat asiakkaille selvää kilpailuetua ja mitattavaa hyötyä. Procket-järjestelmien myynti yhteistyössä Novatorin kanssa  on konkreettinen askel tähän suuntaan. Haemme uusia asiakkaita lääketiede-, teknologia- ja tietoliikenneyritysten tuotteiden ja järjestelmien kehittämisessä”, kertoo Espotelin toimitusjohtaja Kari Liuska.

Espotelilla on toimintaa Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa sekä pienempiä asiakkuuksia muissa Pohjois-Euroopan maissa.

”Novatorilla on hyvä maine ja verkosto testaus- ja mittausjärjestelmätoimittajana. Haluamme tarjota asiakkaillemme laadukkaita tuotteita yhdessä paikallisen palvelun ja asiakastuntemuksen kera ”, muistuttaa Espotelin Skandinavian myyntijohtaja Juha Ojaniemi.

”On hienoa aloittaa yhteistyö Espotelin kanssa. Nyt voimme tarjota asiakkaillemme entistä laajemman tuote- ja palveluvalikoiman testausjärjestelmien osalta. Procket-tuotteet hyödyntävät tunnettuja teknologioita kuten LabVIEW ja TestStand, jotka osaltaan varmistavat laitteiden hyvän ylläpidettävyyden. Näin asiakkaamme saavat entistä parempia mittaus- ja testausjärjestelmiä”, kertoo Novatorin toimitusjohtaja Henrik Ulfhielm.

Etähallinnan merkitys kasvaa tuotannossa

Nykyään yritykset arvostavat tuotannon mittaus- ja testausjärjestelmien etähallintaa. Niillä on tuotantolaitoksia eri mantereilla ja siksi on tärkeää, että esimerkiksi Ruotsista käsin voidaan vaivattomasti kontrolloida ja ohjata kaikkia testausjärjestelmiä keskitetysti.

”Etähallinta tehostaa tuotantoa ja parantaa sen laatua. Tuotannon ongelmiin pystytään Procket testausjärjestelmillä reagoimaan ja puuttumaan jo varhaisessa vaiheessa. Toisaalta myös uusien testisovellusten päivittäminen ja ylläpito keskitetysti on paljon helpompaa”, muistuttaa Ojaniemi.

myyntijohtaja Juha Ojaniemi, Espotel Oy
puh: +358 40 518 2244
email: juha.ojaniemi@espotel.com

toimitusjohtaja Henrik Ulfhielm, Novator Solutions Oy
puh: +46 70 551 7032
email: henrik.ulfhielm@novatorsolutions.se

Tukholmalainen Novator Solutions Oy kehittää testaus- ja mittausjärjestelmiä sekä tarjoaa konsulttipalveluja. Yhtiö on National Instrumentsin Silver Alliance –partneri. Kaikki Novatorin suunnittelijat ovat National Instrumentsin ohjelmisto- ja laitealustojen erityisasiantuntijoita, mikä mahdollistaa näihin alustoihin perustuvien korkealaatuisten järjestelmien kehittämisen.  www.novatorsolutions.se

Procket-testausjärjestelmä on suunniteltu vastaamaan teollisuuden automatisoidulle testaukselle asetettuihin vaatimuksiin laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Tuotteiden valmistus- ja nimikemäärät sekä kompleksisuus vaihtelevat toimialoittain, minkä vuoksi yritykset tarvitsevat joustavan ratkaisun, joka kykenee mukautumaan erilaisiin tarpeisiin kustannustehokkaasti. Procket-järjestelmällä voidaan testata tuotteet sen elinkaaren kaikissa vaiheissa; korttitasolla, valmiina tuotteena, tuotekehityksessä tai tuotannossa. Espotel on toimittanut vuodesta 2005 alkaen yli 500 Procket-testaussovellusta maailmalle.

Espotel Oy on vuonna 1986 perustettu Suomen johtava sulautettujen järjestelmien asiantuntija. Espotel on tuotekehityskumppani, joka tukee kansainvälisten lääketiede-, teknologia- ja tietoliikenneyritysten tuotteiden ja järjestelmien kehittämistä, kun asiakkaat hakevat uuden teknologian monialaista osaajaa kansainvälisissä hankkeissa ja ratkaisuissa. Yhtiö on National Instrumentsin Gold Alliance –partneri.

Yhtiö  työllistää tällä hetkellä 300 sulautettujen järjestelmien ja ohjelmistojen asiantuntijaa. Sillä on toimipisteitä Suomen lisäksi Ruotsin Solnassa ja Wroclawissa Puolassa. Espotelin liikevaihto vuonna 2013 oli 25,3 miljoonaa euroa. www.espotel.com