Etusivu » Tiedotteet » Ohjelmistoteollisuus » Epicorilta lisää tehokkuutta liettualaisen teollisuusyrityksen toimintaan

Epicor Software Finland Oy

Epicorilta lisää tehokkuutta liettualaisen teollisuusyrityksen toimintaan

Julkaistu: 19.06.2013 klo 09:00
Julkaisija: Epicor Software Finland Oy

Metalliteollisuuden alalla toimiva UAB Stansefabrikken tarvitsi vahvaa ERP-ratkaisua siivittämään kunnianhimoisia kasvusuunnitelmiaan sekä parantamaan tehokkuuttaan.

Ohjelmistoratkaisujen tarjoaja Epicor Software Corporation toimitti ERP-ratkaisunsa liettualaiselle UAB Stansefabrikkenille. Yhtiö halusi parantaa tehokkuuttaan sekä vahvistaa liiketoimintansa eri prosesseja.
– Olen varma, että teimme oikean valinnan, kun otimme Epicorin ERP-toimittajaksemme. Tavoitteena oli lisätä tehokkuuttamme, mutta myös vahvistaa omia prosessejamme. Saimme Epicorilta erinomaisen ratkaisun, joka oli sekä meidän edellistä että kilpailijoiden järjestelmiä edistyneempi. Nyt voimme myös rakentaa tulosmittareita, joita seurata, kommentoi UAB Stansefabrikkenin tehokkuudesta vastaava johtaja Dainius Maciulis

Liettuassa vuonna 2003 perustetun UAB Stansefabrikkenin omistaa norjalainen STAFA Industries AS. Stansefabrikkenin pääasiallinen toiminta on metalli- ja ohutlevyjen valmistus. 200 työntekijän joukko huolehtii tuotteiden korkeasta laadusta sekä asiakaslähtöisyydestä. UAB Stansefabrikken on kasvanut vuoden 2011 14,9 milj. euron liikevaihdosta viime vuoden 16,3 milj. euron liikevaihtoon. Vuoden 2013 arvioitu liikevaihto on 17,4 milj. euroa. Viimeisen neljän vuoden aikana Stansefabrikken on investoinut kolme miljoonaa euroa kalustohankintoihin ja tuotantoprosessin hallintaan. Investoinnit ovat parantaneet yrityksen kilpailuetua ja tukevat sen tavoitetta tulla johtavaksi palveluntarjoajaksi.
– Asiakkaamme toimivat hyvinkin erilaisilla aloilla, esimerkiksi elektroniikan, palvelinkaappien sekä lentokoneen osien valmistuksen parissa. Yksi suurimmista haasteistamme on täyttää eri asiakkaidemme vaativatkin pyynnöt. Projektien ajanhallinta sekä varastonhallinta ovat olennaisia asioita, kertoo Maciulis.

Uutta ERP-ratkaisua pohtiessaan yritys painotti ohjelmiston vahvuuden lisäksi sitä, ettei myöhempiä suuria kehitysinvestointeja tarvita. Stansefabrikkenilla on tällä hetkellä 25 Epicor ERP-käyttäjää, jotka työskentelevät tuotannon sekä materiaalinhallinnan parissa. Taloushallinnon moduulit otettiin käyttöön vuoden alussa ja yrityksen suunnitelmissa on aloittaa myynninhallinnan toimintojen käyttö lähiaikoina.
– Ensimmäisestä käyttöönottopäivästä lähtien ostotiimi on hyödyntänyt toimintoja, jotka liittyvät heidän työhön läheisimmin. On helppoa luoda omia liiketoimintaprosesseja ohjelmistoon. Tämä auttaa käyttäjiä tiedon tallentamisessa sekä olennaisten tietokenttien hallinnassa, kommentoi Maciulis.

ERP-käyttäjät soveltavat päivittäin ohjelmaa omien tarpeidensa mukaan. Edistynyt materiaalinhallinta on Maciuliksen mukaan osoittautunut arvokkaaksi lisäksi yrityksen omaan prosessinhallintaan.
– Voin lämpimästi suositella Epicor ERP-ohjelmistoa. Olemme erittäin tyytyväisiä siihen. Ratkaisu on näkemyksellinen ja sitä on helppo käyttää, vaikka ei olisi aiempaa ERP-kokemusta. Mitä tulee valmistamisprosessin hallintaan, olen ehdottoman varma, että teimme oikean ratkaisun valitsemalla Epicor ERPin.

Voit ladata koko case studyn täältä:

Epicor lyhyesti
Epicor Software Corporation on kansainvälisesti toimiva, johtava toiminnanohjausjärjestelmien toimittaja valmistus-, jakelu-, vähittäismyynti- ja palvelualoille. Yli 40 vuoden kokemuksellaan Epicor toimittaa innovatiivisia ohjelmistoratkaisuja toiminnanohjaukseen (ERP), asiakkuudenhallintaan (CRM), toimitusketjun hallintaan (SCM), vähittäismyyntiin (POS), sekä henkilöstöhallintaan (HCM) 20 000:lle asiakkaalle yli 150:een maahan. Epicor tarjoaa kattavan palveluvalikoiman samasta lähteestä asiakkailleen paikallisesti, alueellisesti ja/tai kansainvälisesti. Yrityksen innovatiivinen historia, alan asiantuntemus ja pyrkimys erinomaiseen laatuun kannustavat asiakkaita kestävän kilpailukyvyn luomiseen. Kaliforniassa pääkonttoriaan pitävällä yhtiöllä on toimipisteitä ja tytäryhtiöitä ympäri maailman.
www.epicor.com/finland

Lisätietoja antaa:
Mervi Sevula, markkinointipäällikkö
msevula@epicor.com

Seuraa Epicoria Twitterissä: @Epicor@EpicorUK@EpicorEMEA@EpicorAU@Epicor_Retail@Epicor_DIST ja Facebookissa.

Epicor ja Epicor-logo ovat Epicor Software Corporationin tavaramerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa valtioissa. Kaikki muut merkit ovat kunkin omistajan omaisuutta.